تفسیر آیه شریفه لا تُبطِلُوا صَدَقاتِكُم بِالمَنِّ وَ الأَذي چیست؟ آیا این قاعده را می توان از آیه استنباط کرد که همانطور که حسنات یذهبن السیئات، سیئات و اعمال بد نیز حسنات را از بین می برد؟ مشاهده پاسخ »
در این آیه شریفه بین استغفار و توبه تفکیک شده است ؛ وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا وَيَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ وَلَا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِينَ (هود.52) آیا حقیقت استـغفار و تـوبه واحد است و یا هرکدام تعریف خاص به خود را دارد؟ و آیا بر عاصی واجب است که برای جبران عصیان خود، ابتدا استغفار و بعد تـوبه نماید؟ مشاهده پاسخ »
وحیهایی که در قرآن بسیار وارد شده است، مانند: الف. وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ ب. وَأَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّ مُوسَى ج. وَأَوْحَى فِي كُلِّ سَمَاءٍ أَمْرَهَا. آیا این وحیها، مشترک لفظی با وحی بر انبیاء کرام میباشد و یا عیناً یک حقیقت واحدند؟ وآیا کیفیت این وحـی ها یکسان و به طریق ملائـکه اند و یا مختلفاند؟ عبارت زیارت جامعه که ذوات مقدسه معصومین را مهبط الوحی معرفی میکند به چه معناست؟ مشاهده پاسخ »
اگر خداوند متعال در قرآن کریم پیرامون خلقت انسان می فرماید:« و نفخت فیه من روحی»، چرا با این اوصاف انسان دچار گناه و معصیت می شود؟ مشاهده پاسخ »
آیا می شود به آیه “وتعاونوا علی البر والتقوی” به کمک گرفتن از غیر خدا و جایز بودن آن بدون البته با نیت پاک و در راستای نیکی و تقوا استدلال کرد؟ چون تعاونوا از ریشه عون یعنی همان ریشه کلمه نستعین است. و آیا به آیه 95 سوره کهف که حضرت ذوالقرنین از مردم طلب یاری می کرد میتوان به وهابی هایی که مطلق می گویند کمک خواستن از غیر خدا جایز نیست استدلال کرد؟ مشاهده پاسخ »
چرا همه احکام خدا در قرآن نیامده و اینکه این احکام از کجا استخراج می شوند و چه ملاکی دارند که باید به آنها اعتماد کرد. به عبارت دیگر بعد از این همه سال چگونه می شود به این مطالب و منابع و انسان هایی که از آنها نقل شده است اطمینان کرد؟ مشاهده پاسخ »
برخی را عقیده بر آن است که قرآنی که امیرالمومنین(علیه السلام) پس از پیامبر(صلوات الله علیه و آله) جمع نمودند و هم اکنون در اختیار حضرت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)می باشد، با قرآنی که در دست ماست متفاوت است. آیا این مطلب صحیح است؟ مشاهده پاسخ »