لطفا در اسرع وقت جواب بدهید که زندگی ام در حال فروپاشی است. اگر همه مسائلی که نوشتم راست است، من باید همسرم را طلاق بدهم؟

پرسش
شخص بسیار شریفی که مدعی است در رکاب حضرت عجل الله می باشد و حقیقتا هم مومن می باشند به همسر بنده اعلام نموده اند چون در حرم امام رضا علیه السلام همسرم صدایی را شنیده اند که شوهرت را ذبح کن و از آن وقت ایشان مهر بنده را از دلش بیرون نموده است ( ایشان فکر می کند که امام رضا این را فرموده اند ) از کفو بودن خارج شده و بنا بر احادیث، طلاق شما محرز می باشد. حتی مدعی هستند که در حال حاضر در ملکوت این طلاق انجام پذیرفته است و ایشان باید عده نگه دارد و روابط ما عین زنا می باشد. ضمنا مدعی هستند همسر بنده آسمانی بوده و من زمینی هستم و این خود گواه دیگری بر این طلاق می باشد.
آیا همسر بنده می تواند به دلیل اینکه در مسیر عرفانی با مرشد خویش هم دل شده است و با مریض شدن او مریض می شود و با شاد شدن و یا ناراحتی او، ایشان به همان حال در میآیند محرم شده باشد؟ آیا مسیر اخلاق و عرفان محرمیت می آورد؟ اگر محرم می شوند تا چه اندازه؟
بنده به دلیل اینکه فکر می کنم این محرمیت تا من و همسرم طلاق نگرفته ایم معنا ندارد. از این آقا خواسته ام با ما قطع رابطه نماید خصوصا از همسرم، ولی ایشان می گوید چون مجوز ورود به همسرم را از امام زمان میگیرد رضایت اینجانب شرط نیست! آیا امام زمان می تواند بدون طلاق، مرد نامحرمی را سراغ همسر بنده بفرستد؟ آیا اینگونه محرمیت ها می تواند حرمت لمس ایشان با همسرم را لغو کند و یا بوسیدن از روی چادر را؟ آیا همسرم باید مرا اطاعت کند یا مرشدش را؟ البته همسرم می گوید که کسانی از عالم بالا به همراه مرشدش در حال هدایت او هستند و مدعی است که آن بالایی ها خود اهل بیت و یا اکابر می باشند. مثلا برایش قرآن تفسیر می کنند و یا دعاها را تفسیر می کنند و یا به او ذکرهایی را ارجاع می دهند. این دیگر چیست؟ و من شاهدم که حرف های مذهبی فراوانی را بر زبان جاری می کند و دائما در حال گریه بر مصائب اهل بیت می باشد
لطفا در اسرع وقت جواب بدهید که زندگی ام در حال فروپاشی است. اگر همه مسائل بالا راست است، من باید همسرم را طلاق بدهم؟
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
ما هرگز در روایات و احوالات ائمه علیهم السلام ندیده ایم که چنین تصرفاتی در زندگی مردم کرده باشند و زنی را از شوهرش جدا کنند، و به دلیل او محرم همسر شما شود؟ چرا باید این چنین از او اطاعت کنید؟ این حرف ها کاملا از مسیر عرفانی دور می باشد و همسر شما هرگز به گفته های آن شخص توجه نکند که اصلا وجه شرعی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *