زوجین مسلمان به یک کشور غربی مهاجرت و در آنجا زوجه به دادگاه محل مراجعه و تقاضای طلاق می نماید و بعد از گرفتن حکم طلاق با تبعه غیر مسلمان خارجی ازدواج می کند و اکنون از شوهر سابق خود مهریه را مطالبه نموده است و در صدد است نیمی از منزل مسکونی را به عنوان صداق تملیک نماید، آیا با وجود اینکه همسر دیگری اختیار کرده حق مطالبه مهر از شوهر سابق خود را دارد؟

پرسش
السلام علیکم
امروزه در جوامع غربی طلاق امری عادی و از حقوق شناخته شده برای زن و شوهر است و گفته می شود که در این کشورها هریک از طرفین می تواند با استناد به عمل خلاف همسرش تقاضای طلاق کند. زوجین مسلمان به یک کشور غربی مهاجرت و در آنجا زوجه به دادگاه محل مراجعه و تقاضای طلاق می نماید و بعد از گرفتن حکم طلاق با تبعه غیر مسلمان خارجی ازدواج می کند و اکنون از شوهر سابق خود مهریه را مطالبه نموده است و در صدد است نیمی از منزل مسکونی را به عنوان صداق تملیک نماید، آیا با وجود اینکه همسر دیگری اختیار کرده حق مطالبه مهر از شوهر سابق خود را دارد؟
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
در صورتیکه طلاق با رضایت شوهر و طبق موازین شرعیه بوده باشد، زن حق مطالبه مهریه را مطابق حکم شرع دارد و ازدواج او با دیگری مانع نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *