چرا در بین مجتهدین، فقها و محدثین در اعتبارسنجی یکسری از احادیث محل اختلاف است یعنی اینکه بعضی از مجتهدین آن احادیث اختلافی را صحیح گفته و بعضی دیگر ضعیف؟ چرا با وجود فقها، مجتهدین و محدثین به عنوان پاسداران مکتب تشیع در عصر غیبت کبری امام(عج) در احادیثمان به عنوان رکن دوم بعد از قرآن، محل اختلاف و همچنین اختلاف نظر وجود داره؟ مشاهده پاسخ »
یکی از اهل فن که خود را اخباری غیرمصطلح میخواند، مطالبی در توضیح احادیث مربوط به عرضه حدیث بر قرآن گفته که در ذیل میآید. لطفاً مرقومهای در مورد نظرات وی ارسال نمایید. «وقتی میگوییم قرآن قطعی الدلاله است هرگز منظور ما مانند فلان ملعون نیست که ادعا داشت ما همه قرآن را میفهمیم و نیازی به شرح معصومین (ع) نداریم! بلکه منظور ما اینست که … مشاهده پاسخ »
آیا این سخن صحیح است که احادیث صرفا معذر و منجز هستند و در عقاید کاربرد ندارند؟ اگر خیر: حدیث در چه قسمتهایی از عقاید کاربرد دارند؟ مشاهده پاسخ »
در مورد منکر الحدیث بودن یک راوی بگویید که آیا در قواعد رجالی اهل سنت منکر الحدیث بودن یک راوی سند حدیث یا روایت رو ضعیف می کند؟ البته با سند و مدرک مشاهده پاسخ »
برخی میگویند حدیث و کلام معصوم ظاهر و باطن دارد. شناخت حدیث نیاز به علم زیادی دارد و تا ما عالم نشویم نمیتوانیم به احادیث حضرات معصومین (علیهم السلام) مراجعه و استفاده نماییم. آیا این گفته صحیح است؟ یعنی ما نمیتوانیم حتی به احادیثی که به ظاهر معنای قابل فهمی دارند مراجعه نماییم؟ مشاهده پاسخ »
آیا نزد اکثر علمای شیعه حدیث موثق و حسن حجت و مورد قبول است یا خیر ؟ آیا شما حدیث موثق و حسن را حجت میدانید؟ مشاهده پاسخ »
من دلایل زیادی شنیدم مبنی بر اینکه احادیث و روایات ذوات مقدسه اهل البیت (علیهم السلام) مثل قرآن کریم نیست پس لازم نیست تحریفناپذیر باشه، مگر دین و معارف حقّه اش که باعث سعادتمندی انسان است نباید مصون از تحریف باشد؟ مشاهده پاسخ »