پرسش و پاسخ

نظر شیخ طبرسی ذیل آیه تهلکه در مجمع البیان این است که میگوید امام از تمام غیب آگاه نیست. آیا اقای طبرسی در علم کلام اعلم زمان بوده که چنین حرفی زده؟ آیا قول و نظر شیخ طبرسی میتواند حجت برای ما باشد؟اگر شما میگوید امام از غیب خبر دارد پس با کلام شیخ طبرسی چکار میکنید!

مشاهده پاسخ »

با توجه به اينكه امر امامت از جانب خداست چرا حضرت علی می فرمايد : ” ِ وَ الْوَاجِبُ فِي حُكْمِ اللَّهِ وَ حُكْمِ الْإِسْلَامِ عَلَى الْمُسْلِمِينَ بَعْدَ مَا يَمُوتُ إِمَامُهُم … (تا)َ أَنْ يَخْتَارُوا لِأَنْفُسِهِمْ إِمَاما” امامت را به مردم واگذار كرده و ميفرمايد مردم بايد براي خود بعد از كشته شدن يا مردن يك امام قبل از انجام هر كاری امامی ديگر برای خود انتخاب كنند؟

مشاهده پاسخ »

در مورد نظرات علما در مورد کسی که امامت ائمه را انکار می کند. منظور از (( انکار امامت)) در کلام علما چیست؟ آیا این نظرات علما شامل همه اهل خلاف است و یا فقط شامل آن دسته از آنان است که با وجود علم، امامت ائمه را انکار می کنند و مستضعفان آنها را شامل نمی شود؟ اگر مستضعفان را شامل نمی شود،منظور از مستضعفان چه کسانی هستند؟

مشاهده پاسخ »

در بحث غدیر، سال سائل بعذاب واقع … که مربوط به حارث بن نعمان است. من مدرک این قضیه را لازم دارم که آیا از بزرگان مفسرین اهل سنت هم اعتراف به نزول این قضیه در غدیر دارند یا خیر؟ ( طبری و ابن کثیر و قرطبی و جلالین که قضیه را مربوط به کفار مکه دانسته اند. و فرد را نضر بن حارث معرفی می کنند ). در نهایت آیا امکان طرح این قضیه در برابر اهل سنت هست؟

مشاهده پاسخ »