با توجه به اینکه حتی در مورد بخاری هم جرح وارد شده، ما می توانیم در مورد رجال مجروح از تعدیلی که رجالی دیگر آورده استفاده کنیم. آیا با این مبنا اهل سنت نمی توانند احادیث ما را مورد اشکال قرار دهند؟ زیرا چه بسا راویی را بزرگان رجالی ما برخی او را جرح و برخی او را ثقه دانسته اند

پرسش
در مباحث امامت آیت الله میلانی فرمودند با توجه به اینکه حتی در مورد بخاری هم جرح وارد شده، ما می توانیم در مورد رجال مجروح از تعدیلی که رجالی دیگر آورده استفاده کنیم. آیا با این مبنا اهل سنت نمی توانند احادیث ما را مورد اشکال قرار دهند؟ زیرا چه بسا راویی را بزرگان رجالی ما برخی او را جرح و برخی او را ثقه دانسته اند
پاسخ
مرکز حقایق اسلامی
بسمه تعالی
السلام علیکم
آنچه ایشان فرموده اند این است که اهل سنت نباید در اسناد روایاتی که ما استدلال می کنیم به خاطر قول یک نفر یا دو نفر خدشه کنند زیرا راویان مورد اتفاق نزد آنها بسیار اندک هستند، حتی بخاری هم مورد جرح واقع شده است.
کلام ایشان این است و ظاهراً جای اشکال ندارد و فرمایش شما هم ظاهراً همین است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *