یکی از اهل فن که خود را اخباری غیرمصطلح میخواند، مطالبی در توضیح احادیث مربوط به عرضه حدیث بر قرآن گفته که در ذیل میآید. لطفاً مرقومهای در مورد نظرات وی ارسال نمایید. «وقتی میگوییم قرآن قطعی الدلاله است هرگز منظور ما مانند فلان ملعون نیست که ادعا داشت ما همه قرآن را میفهمیم و نیازی به شرح معصومین (ع) نداریم! بلکه منظور ما اینست که … مشاهده پاسخ »
آیا حجر بن عدی (علیه السلام) طبق منابع اهل سنت جزء صحابی رسول الله (صلی الله علیه و اله) میباشد؟ مشاهده پاسخ »
برخی بر سند روایت (نحن حجج الله علی خلقه وجدتنا فاطمة حجة الله علینا) اشکال گرفتهاند و این روایت را به دلیل اینکه در کتاب اطیب البیان آمده و مولف آن از متاخرین میباشد و سندی بر این روایت قید نکرده اند روایت را مجهول سند ذکر میکنند، آیا سند صحیحی در مورد این روایت وجود دارد؟ مشاهده پاسخ »
در روایت شیعه آمده که حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد از رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) ، هر هفته دو بار به زیارت قبور شهدا در بقیع می رفتند در حالی که در روایت سلیم بن قیس از حضرت سلمان (علیه السلام) آمده است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد از قضیه ی هجوم تا لحظه ای که رحلت فرمودند ، در بستر بودند . جواب حضرتعالی به این شبهه چیست ؟ مشاهده پاسخ »
بگویید که منکر الحدیث بودن راوی در مذهب اهل سنت چگونه است یعنی آیا سند حدیث را ضعیف می کند ؟؟؟ و هم چنین اگر می شود در مورد راوی علوان بن داود توضیح بدهید و بگویید این شخص آیا منکر الحدیث است بارها شيعه به حدیث: فوددت أني لم أكن كشفت بيت فاطمة و إن أغلق علي الحرب. رجوع می کند که راوی این حدیث علوان بن داود است مشاهده پاسخ »
در روایت “لولاک لما خلقت الافلاک…” حضرت زهرا (سلام الله علیها) علت فاعلی در ایجاد نبی اکرم و علی (علیهما السلام) هستند یا علت غائی یا هر دو؟ مشاهده پاسخ »
در روایات از عقل به عنوان حجة الله یاد شده است و آنچه که حجت باشد معصوم است و خطا در او راه ندارد. با توجه به این مطلب معنای حدیث ذیل چیست؟ “اتهموا عقولكم فإنه من الثقة بها يكون الخطأ مشاهده پاسخ »
ﺩﺭ ﺑﺨشی ﺍﺯ ﻟﻮﺡ حضرت فاطمه (ﺳﻼﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ) ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ “ﻳﻘﺘﻠﻪ ﺍﻓﺮﻳﻂ ﻣﺴﺘﻜﺒﺮ ﻳﺪﻓﻦ ﻓﻴﺎﻟﻤﺪﻳﻨﻪ ﺍﻟﺘﻲ ﺑﻨﺎﻫﺎ ﺍﻟﻌﺒﺪ ﺍﻟﺼﺎﻟﺢ” ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ ﻋﺒﺪ ﺻﺎﻟﺢ ﻛﻴﺴﺖ؟ مشاهده پاسخ »
شما در کتاب ازدواج ام کلثوم با عمر برای رد روایات ابن سعد در الطبقات به یک دلیل اکتفا کردید و آن اینکه ابن سعد نسبت به امام صادق (ع) جسارت کرده پس روایات ایشان رد می شود اما اهل عامه کاری به جسارت ایشان ندارند و می گویند ثقه است ما چه دلیلی را باید برای آنان در رد ابن سعد غیر از جسارتش داشته باشم؟ مشاهده پاسخ »