آیا این حدیث درست است : ارتد الناس بعد قتل الحسین الا ثلاثة او اربعة ابوخالد کابلی، یحیی بن ام طویل، جبیر بن مطعم و…، ثم ان الناس لحقوا و کثیروا (کافی، 4 / 132 ) اگر درست است شرح کوتاهی بفرمایید مشاهده پاسخ »
لطفا حدیث امام صادق علیه السلام که فرمود نحن صنائع الله و الناس صنائع لنا؛ ما اهل بیت آفریده خداوند هستیم و تمام مردم صنایع ما هستند را اولاً بگویید آیا این حدیث مستند و موثق است و ثانیاً شرح و تفسیری نسبت به این حدیث داشته باشید مشاهده پاسخ »
روایتی هست از حضرت زهرا که ایشان می فرمایند برای زن بهتر است که مردی را نبیند و مردی نیز او را نبیند. آیا این روایت درست است؟ اگر درست است چرا در برخی روایات داریم که برخی از صحابه به خانه حضرت امیر رفت و آمد داشتند و مسلماً با حضرت زهرا نیز گفتگو می نمودند مشاهده پاسخ »
حدیثی است منقول از امام رضا (علیه السلام) که فرمودند: لا يقبل الرجل يد الرجل فإن قبلة يده كالصلاة له (بحارالانوار، ج 75، ص 345). آیا با این روایت بوسیدن دست پدر و مادر هم اشکال دارد؟ مشاهده پاسخ »
روایتی از پیامبر اکرم (ص) در کتاب منیة المرید و بدون هیچ سندی آمده : ان اللّه تعالى قد تكفل لطالب العلم برزقه خاصة عما ضمنه لغيره. گرچه خداوند روزی همه را تضمین کرده، اما با وجود عدم حجیت این حدیث، آیا دلیل معتبر دیگری هست که خداوند روزی را برای اهل علم به طور خاص تأمین کرده؟ اگر چنین است چرا خیلی از طلبه های کوشامشکل مالی دارند؟ مشاهده پاسخ »
در کتاب تحف العقول چنين نقل شده است: “يَا كُمَيْلُ سَمِ كُلَ يَوْمٍ بِاسْمِ اللَّهِ وَ قُلْ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ اذْكُرْنَا وَ سَمِّ بِأَسْمَائِنَا وَ صَلِّ عَلَيْنَا وَ أَدِرْ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِكَ وَ مَا تَحُوطُهُ عِنَايَتُكَ تُكْفَ شَرَّ ذَلِكَ الْيَوْمِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ” همانگونه که ملاحظه مي گردد در حديث فوق، فقط ذکر ” لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ” عينا بيان شده است و ديگر اذکار به اجمال و اختصار مورد توصيه قرار گرفته اند. لذا به عنوان نمونه براي حقير مشخص نيست که آيا ….. مشاهده پاسخ »
در زيارت اربعين میخوانيم: «وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَيْرَةِ الضَّلالَة» «ل» در لِيَسْتَنْقِذَ لام تعلیل است و یا لام غایت ؟ مشاهده پاسخ »
در کتاب ثواب الاعمال شیخ صدوق باب فضیلت زیارت امام حسین (ع) آمده است که خداوند شب های پنجشنبه در ضریح امام حسین حلول می کند 1.آیا سند این روایت صحیح می باشد؟ 2.اگر صحیح می باشد منظور چیست؟ مشاهده پاسخ »
در روایت شیعه آمده که حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد از رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) ، هر هفته دو بار به زیارت قبور شهدا در بقیع می رفتند در حالی که در روایت سلیم بن قیس از حضرت سلمان (علیه السلام) آمده است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد از قضیه ی هجوم تا لحظه ای که رحلت فرمودند ، در بستر بودند . جواب حضرتعالی به این شبهه چیست ؟ مشاهده پاسخ »
در روایت “لولاک لما خلقت الافلاک…” حضرت زهرا (سلام الله علیها) علت فاعلی در ایجاد نبی اکرم و علی (علیهما السلام) هستند یا علت غائی یا هر دو؟ مشاهده پاسخ »