یک اصل مهم در شرع اسلام حفظ سلامتی جامعه است و اگر مفسده ای ضربه بزند باید همه تلاش کنیم. همچنان که می دانید فیلم های تلویزیونی بر روی جوانان اثرات بسیاری گذاشته است، زنان زننده که با آرایش و گریم و استفاده از لوازم مصنوعی چهره هایشان عجیب تر می شود. چرا فقط امر به معروف و نهی از منکر را بر روی منبرها و مجالس می زنید؟ چرا آن را اجرا نمی کنید؟ چرا یک پاکسازی کلی نمی کنید؟

پرسش
با سلام و خسته نباشید
یک اصل مهم در شرع اسلام حفظ سلامتی جامعه است و اگر مفسده ای ضربه بزند باید همه تلاش کنیم. همچنان که می دانید فیلم های تلویزیونی بر روی جوانان اثرات بسیاری گذاشته است، زنان زننده که با آرایش و گریم و استفاده از لوازم مصنوعی چهره هایشان عجیب تر می شود و فیلم برداران هم چهره آنان را اینقدر جلو می آورند که زننده تر باشند و محبت میان زن و شوهران را برده اند. حتی مجریان تلویزیون و خانم هایی که اخبار می گویند بدین صورت می باشند. فقط هنرمندان را تشویق می کنند و الگوی مردم شده. فقط دوست دارند که ظاهر فیلم ها خوب جلوه گر شود، حتی سریال یوسف و امثال آن که با نام حضرت یوسف گناهان زیادی شده است تازه این ظاهر ماجراست و ما از پشت صحنه ها و بسیاری از موارد بی خبریم. آیا آنجا چه کارهایی می کنند؟ درسته که هر کسی مسئول کار خویش است و حساب و کتاب هرکس جداست اما این ضربه به کل جامعه زده می شود. چرا فقط امر به معروف و نهی از منکر را بر روی منبرها و مجالس می زنید؟ چرا آن را اجرا نمی کنید؟ چرا یک پاکسازی کلی نمی کنید؟ شما مسئولید. بهترین وقت مردم صرف دیدن این فیلم های شیطانی و تازه تکرار آن می شود.از چه کسی می ترسید و سکوت می کنید؟پس خدا چی؟ امام زمان چی؟
ما بارها و بارها به مقامات مختلف تذکر داده ایم ولی اقدامی به اندازه یک سر سوزن هم نکرده اند.
اگر اقدام کردید اجر شما با خدا وگرنه روز قیامت شما مسئولان و مراجع در صحرای محشر باید جواب ما را بدهید
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
ما هم انتقاد شدید داریم و تذکر می دهیم، در صورتیکه همه اقشار به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر قیام کنند موثر واقع خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *