مؤسس بنیاد فرهنگی امامت: روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و احیا گردد

افتتاحیه و آیین رونمایی از نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» با موضوع غدیر پیش از ظهر روز سه شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور علما، شعرا، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و ادب در بنیاد فرهنگی امامت قم برگزار شد.
حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مد ظله العالی با حضور در این آیین فرمودند: بقای مذهب اهل‌ بیت علیهم السلام به‌وسیله چهار گروه علما، شهدا، افراد متمکن مالی و نیز شعرا در طول تاریخ همراه بوده ‌است.
مؤسس بنیاد فرهنگی امامت در ادامه افزود: زمانی بر مذهب شیعه گذشته است که فقها خانه‌نشین و سلاطین جور همه علیه مذهب متفق بودند در این بین شعرا و مداحان مذهب شیعه را در شرایط خاصی نگاه داشتند.
ایشان با اشاره به واقعه مباهله گفت: در زمان‌های گذشته در خصومت‌هایی که اتفاق می افتاد، یکی از راه‌های اثبات حق مباهله بوده‌ است و در آن عزیزترین، شریف‌ترین و با فضیلت ترین شخص را می‌آورند و در مباهله از خدا خواسته می‌شد آن را که بر باطل است نابود کند.
معظم له ادامه داد: در واقعه مباهله حقانیت اسلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ثابت شد و اهل‌بیت علیهم السلام در بقای این دین نقش دارند. اهل‌بیت علیهم السلام با فضیلت ترین افراد، اشرف مخلوقات و نزدیکان پیامبر اکرم هستند و این فضیلت‌ها و شرافت‌ها در روز مباهله روشن شد.
آیت الله میلانی تأکید کرد: روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و احیا گردد و مراسم‌هایی در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان به آن مناسبت برگزار شود که قطعا مورد رضایت حضرت ولی عصر(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) است.
گفتنی است، در این مراسم ضمن مدیحه‌سرایی حاج علی انسانی شاهد رونمایی از پوستر بخش ادبی و پویش کتابخوانی غدیر نیز بودیم.
این جشنواره در سه قالب شعر کلاسیک و شعر نو، یادداشت و جستار و داستان با موضوعات امامت قبل از آفرینش آدم، امامت از آدم تا خاتم، امامت از خاتم تا غدیر و امامت وارث غدیر برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۶ تیرماه به سایت بنیاد فرهنگی امامت ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *