چگونه می توان مهریه و استمتاع جنسی را عوض و معوض تلقی کرد در حالی که استمتاع جنسی کاملا دو طرفه بوده و قطعا یکی از اهداف ازدواج برای هر دو طرف رفع نیازهای جنسی می باشد و علم هم ثابت کرده که التذاذ جنسی در زنان بیشتر از مردان است؟

پرسش
چگونه می توان مهریه و استمتاع جنسی را عوض و معوض تلقی کرد در حالی که استمتاع جنسی کاملا دو طرفه بوده و قطعا یکی از اهداف ازدواج برای هر دو طرف رفع نیازهای جنسی می باشد و علم هم ثابت کرده که التذاذ جنسی در زنان بیشتر از مردان است؟
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
اینکه گفته شود معاوضه است مسامحه در تعبیر است، خداوند متعال از مهریه به لفظ «نحله» تعبیر نموده یعنی هدیه. و اینکه بگوییم دادن مهریه دائر مدار التذاذ است درست نیست، و اینکه فکر کنیم: پس هر طرف که التذاذش بیشتر مهریه بدهد اشتباه است. زن که تا لحظه قبل از عقد حتی ناخن خود را باید بپوشاند به مجرد عقد تمام وجودش را روحا و جسما در اختیار زوج قرار می دهد، آنهم تا آخر عمر یا وقتی که زوج طلاق بدهد، و در تمام مدت مطیع و در خدمت باشد، آیا قابل معاوضه است؟
آیا دادن هدیه به عنوان مهر چیزی به حساب می آید؟ ذهن خود را به عرایض بنده معطوف بدارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *