همانطور که ما اهل سنت را در استناداتشان به هر حدیثی از کتب روایی خودمان سرزنش می کنیم و می گوییم احادیث کتب شیعه صحیح و ضعیف دارد چرا در کتبی که حضرتعالی یا دیگران در جواب و نقد عقاید اهل سنت نوشته می شود به هر حدیثی از کتب تفسیری و … استناد می کنید؟ آیا آنها نمی توانند بگویند این احادیث را مگر شما بررسی سندی کرده اید که علیه ما استفاده می کنید؟

پرسش
به نظر بنده همانطور که ما اهل سنت را در استناداتشان به هر حدیثی از کتب روایی خودمان سرزنش می کنیم و می گوییم احادیث کتب شیعه صحیح و ضعیف دارد چرا در کتبی که حضرتعالی یا دیگران در جواب و نقد عقاید اهل سنت نوشته می شود به هر حدیثی از کتب تفسیری و … استناد می کنید؟ آیا آنها نمی توانند بگویند این احادیث را مگر شما بررسی سندی کرده اید که علیه ما استفاده می کنید؟ معلوم است که احادیث کتب آنها هم طبق رجال خودشان ضعیف و صحیح دارد لذا نمی شود به استناد حدیثی مثلا از تفسیر سیوطی بگوییم عقیده ما درست است و عقیده شما باطل؟
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
وقتی مطلبی را ما قائل باشیم و در کتب آنها نیز وجود داشته باشد مخصوصا به سند معتبر، آن مطلب مورد اتفاق فریقین خواهد بود، و معلوم است که اطمینان به چنین خبری حاصل می شود، و غفلت نفرمایید که:
اولاً: ما از باب الزام به کتب آنها مراجعه می کنیم
ثانیاً: آنها کتاب هایی دارند که معتقد به صحت آن کتب می باشند و ما چنین کتبی نداریم