با توجه به آیه شریفه وَقَالُوا كُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ تَهْتَدُوا ۗ قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا ۖ وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (بقره / 135) به فرموده خداوند این کیش یکتاپرستی را از حضرت ابراهیم گرفتیم و با عنایت به روایت عیاشی از امام صادق علیه السلام که : ان الحنیفة هی الاسلام. پس معین است که حضرت ابراهیم حق پدری بر مسلمین دارد و حال با توجه به این مطلب، این روایت چطور معنا می شود که انا و علی ابوا هذه الأمة؟ مشاهده پاسخ »
فخر رازی در تفسیر الکبیر ذیل آیه 54 سوره مائده این استدلال را می آورد و ادعا می کند چیزی که مذهب حقه تشیع مبنی بر ارتداد کسانی که به خلافت ابوبکر اقرار کردند، مطرح می سازد طبق این آیه باطل است چرا که این مستلزم این است که خداوند قومی را بیاورد که با این افراد مبارزه کنند مشاهده پاسخ »
1_ برای نوشتن دعا و آیات قرآنی روی کاغذ حتما باید ضمه و فتحه و کسره را بگذاری یا لازم نیست؟ 2_ آیا می توان از چاپگر رایانه استفاده کرد مثلا برای نوشتن یکی سوره می توان از رایانه چاپ کرد و با خود داشت یا حتما باید نوشته شود؟ مشاهده پاسخ »
آیه و سوره هایی که در مورد جهنم بر پیامبر اکرم نازل شده و ایشان را متاثر نمود چه می باشد؟ مشاهده پاسخ »
در قرآن گاهی اشاره به تبعیت یهود از شیاطین شده (مثل واتبعوا الشیاطین…)، آیا منظور از آن تمام یهود است؟ مشاهده پاسخ »
حنیف در وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا به چه معناست؟ مشاهده پاسخ »
اگر (جعل) در آیه 124 سوره بقره به معنای نصب الهی باشد، آیه 41 سوره قصص به این معنا می شود که امامان ما نیز منصوب الهی هستند، زیرا در هر دو کلمه جعل بکار رفته است. لطفا راهنمایی نمایید مشاهده پاسخ »