چرا بعضی از علما يا مراجع بزرگوار ما ميگن فلسفه نخونيد همش كشكه پس چرا خودشان می خونن و چرا ائمه ما (صلوات الله اجمعين) فلسفه بيان كردن مثل دليل الشرايع و امثالهم؟ مشاهده پاسخ »
در خصوص آیه 6 سوره مائده دلایل ( از لحاظ قواعد ادبی زبان عربی ) در مورد مسح پا و مراد از کلمه کعبین و فتحه ارجلکم و آیا این فتحه آن را از مسح خارج میکند و عطف میدهد به شستن مانند دست و صورت را به صورت تفصیل توضیح دهید و تفاوت دیدگاه شیعه و سنی را توضیح دهید . مشاهده پاسخ »
آیا فقط شیعیان به بهشت می روند؟ اگر شخصی از اهل کتاب مثلا یک مسیحی کارهای نیک بسیار زیادی انجام دهد و از کارهای بد دوری کند آیا ممکن است به بهشت برود؟ مشاهده پاسخ »
آیا این ردیه ائمه نیست که ائمه از طرفی میگویند ما معصومیم و از طرفی از خدای متعال طلب مغفرت می کنند؟ شیعه معتقد است که ائمه علم غیب دارند اما ما می بینیم ائمه سؤال میکنند؟مگر امیرالمؤمنین دارای علم غیب از اول نبودند اگر جواب آری است پس دیگر چه نیازی به تعلیم پیامبر داشتند؟عصمت ائمه اکتسابی است یا تفضلی؟ مشاهده پاسخ »
اگر محقق تازه کاری که به زبان عربی هم آشنا است از شما بپرسد که برای تحقیق جامعی (دلالت، شان نزول، شبهات، نظرات و…) حول آیه 55 مائده برای تحقیق از کجا شروع کند و به کجا رجوع کند و چه مطالبی را مد نظر بگیرد؟ مشاهده پاسخ »
آيا مدرکی هست که ثابت کند هجوم وهابی ها به کربلا و کشتار شيعيان به مجوز فتوای محمد ابن عبدالوهاب صورت گرفته است؟ مسلما اين حمله بدون فتوای نبوده است. اخيرا وهابي ها ادعا مي کنند اين کشتارها و ترورها ربطی به وهابيت و علماي وهابيت ندارد و با مجوز علما نبوده است مشاهده پاسخ »
بعد از اينكه معلوم شد قرآن بين الدفتيين حادث است، اگر چيزي قديم باشد حادث نميتواند باشد و من فكر ميكنم كه چون كلام خدا قديم است ديگر نميتواند حادث باشد. اگر حادث باشد قبلا نميتوانسته باشد (ذاتا) كه اين با جنسيت كلام الهی منافات دارد. مشاهده پاسخ »
آیا ملائکه دارای اختیارند؟ در صورت عدم اختیار پس گفتگوی آنها در هنگام خلقت آدم چه معنا دارد؟ مشاهده پاسخ »
در روایت کافی که امام صادق علیه السلام از ابوحنیفه تعریف می کند و راوی تعجب می کند که امام از یک ناصبی تعریف کرده و امام نیز تایید می کنند که ابو حنیفه ناصبی است… خوب پس پیروان ابو حنیفه نیز ناصبی اند. پس شما چطور می فرمایید بین اهل سنت و ناصبی فرق است؟!!! مشاهده پاسخ »
شما در کتاب ازدواج ام کلثوم با عمر برای رد روایات ابن سعد در الطبقات به یک دلیل اکتفا کردید و آن اینکه ابن سعد نسبت به امام صادق (ع) جسارت کرده پس روایات ایشان رد می شود اما اهل عامه کاری به جسارت ایشان ندارند و می گویند ثقه است ما چه دلیلی را باید برای آنان در رد ابن سعد غیر از جسارتش داشته باشم؟ مشاهده پاسخ »