روایتی هست در مورد اینکه حضرت علی جمعی از صحابه را به عوالمی بردند و در شرح عوالم صحابه دیدند که از لحاظ ظاهری در آن عوالم موجودات متفاوت بودند و حتی عالمی بود که در آن زن نبود. سند این روایت را اگر لطف کنید برایم پیدا کنید. مشاهده پاسخ »
روایتی هست با این مضمون که دو برادر یکی محب امام (ع) و دیگری سب امام میکرد در مسیری امام را از دور می بیند برادر محب مسیر را عوض میکند … و امام فرمود برای ما کاری ندارد که همه را عاشق خود کنیم اما اذن نداریم و در ادامه فرمودند امام آخر الزمان این اذن را هم دارد. سند این روایت را می خواستم. مشاهده پاسخ »
آیا این حدیث صحیح است؟ پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) به حضرت علی(علیه السلام): ای علی سه جا دروغ جایز است: 1-در نبرد و آنجا که بیم جان میرود 2-در وعده به زنان 3-اصلاح بین مردم مشاهده پاسخ »
آیا در نهج البلاغه خطبه ای هست که حضرت امیر المومنین (علیه السلام) در آن صراحتا خلفاء پیش از خود را مورد نکوهش قرار داده باشند. لطفا موارد موجود را بیان کنید. مشاهده پاسخ »
حضرت امیرالمومنین در جنگ جمل به عایشه فرمودند که اگر از جنگ منصرف نشوی طلاقت می دهم. آیا اصل این حرف ثابت است؟ آدرس آن را لطفا بیان کنید بعد از اینکه عایشه از جنگ منصرف نشد آیا حضرت امیر ایشان را طلاق دادند؟ مشاهده پاسخ »
لطفا سند این حدیث را بررسی بفرمایید و اگر احادیثی صحیح، در مورد ورود اجنه به بهشت هست، بفرمایید. از امام (ع) پرسیدند: آیا مؤمنین از جن به بهشت داخل میشوند. امام (ع) فرمود: نه، ولى براى خداوند باغهایى بین بهشت و جهنم است كه ایشان و فساق شیعه در آن جا خواهند بود. مشاهده پاسخ »
نظر شما در مورد دعای ” صنمی قریش ” چیست ؟ آیا مرسله بودن آن سبب تضعیف آن می شود یا با امور دیگری آن را تصحیح می کنند؟ مشاهده پاسخ »
با توجه به اینکه گفته میشود ملائکه عقل محض هستند و خالی از شهوات چگونه با قضیه فطرس ملک جمع است؟ و آیا ماجرای فطرس ملک از جهت سندی و روایی ثابت است؟ دیدگاه شیعه در رابطه با عصمت ملائکه چیست؟ مشاهده پاسخ »
اصولا در بررسی احادیث تنها بررسی سندی کفایت می کند؟ آیا منهج تصحیح روایات در نزد علمای خلف ، مقبول می باشد و یا حتما باید بحث سندی بشود؟ مشاهده پاسخ »
آیا روایت زیر از نظر سند و متن صحیح است؟عَنْ أَبِي عَبْدِ اللّهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ أَ تَدْرِي مَا كَانَ قَمِيصُ يُوسُفَ ع قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنّ إِبْرَاهِيمَ ع لَمّا أُوقِدَتْ لَهُ النّارُ أَتَاهُ جَبْرَئِيلُ ع بِثَوْبٍ مِنْ ثِيَابِ الْجَنّةِ فَأَلْبَسَهُ إِيّاهُ فَلَمْ يَضُرّهُ مَعَهُ حَرٌّ وَ لَا بَرْدٌ فَلَمّا حَضَرَ إِبْرَاهِيمَ الْمَوْتُ جَعَلَهُ فِي تَمِيمَةٍ وَ عَلّقَهُ عَلَى إِسْحَاقَ وَ عَلّقَهُ إِسْحَاقُ عَلَى يَعْقُوبَ فَلَمّا وُلِدَ يُوسُفُ ع…ثُمّ قَالَ كُلّ نَبِيٍّ وَرِثَ عِلْماً أَوْ غَيْرَهُ فَقَدِ انْتَهَى إِلَى آلِ مُحَمّدٍ مشاهده پاسخ »
نظرتان در مورد حدیث «نحن حجج الله علی خلقه و جدتنا فاطمة حجة الله علینا »را بفرمایید و دلیل تایید یا رد آن را جویا شوم . آیا به جز در تفسیر اطیب سند دیگری برایش وجود دارد ؟ از لحاظ متن نیز چه مؤیداتی دارد؟ مشاهده پاسخ »