با سلام چندین حدیث با سند صحیح در باب استغاثه از کتب مخالفین جهت احتجاج میخواستم هر چه بیشتر بهتر مشاهده پاسخ »
در دعای مشهور به فرج می خوانیم: “یاعلی و یا محمد اکفیانی فانکما کافیان و انصرانی فانکما ناصران” وهابیت به این عبارت خرده می گیرد و شیعیان مظلوم را کافر و مشرک می خواند. در جواب این آیه شریفه را ذکر می کنند که : “حسبنا الله و نعم الوکیل نعم مولی و نعم النصیر” لطفا جواب دهید مشاهده پاسخ »
قال الامام الصادق (علیه السلام): «نحن معاشر بنی هاشم نامر صغارنا و کبارنا بسبهما و البرائه منهما» منظور از ناسزاگویی در حدیث چیست و چگونه با این آیه و حدیث جمع می شود: ولاتسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم. (انعام/108). امیر مؤمنان هنگامی كه در جنگ صفین شنید جمعی از اصحاب، معاویه و پیروان او را دشنام میدهند فرمود: انی اكره لكم ان تكونوا سبابین مشاهده پاسخ »
مخالفین و وهابیون از ما برای توسل به پیامبر اعاده ی برهان میکنند. از آیاتی که خداوند در قران به پیامبر فرموده: برایشان آمرزش بخواه استناد میکنیم. در جواب میگویند: این آیات دلالت دارد بر توسل به پیامبر هنگام حیاتشان و با مرگ ایشان حکم برداشته میشود. متمنی است که جواب وافی ارائه دهید مشاهده پاسخ »
در بحث توسل ایرادی گرفته میشود در رابطه با این آیه از سوره مبارکه یوسف “وَ قالَ لِلَّذي ظَنَّ أَنَّهُ ناجٍ مِنْهُمَا اذْكُرْني عِنْدَ رَبِّكَ فَأَنْساهُ الشَّيْطانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي السِّجْنِ بِضْعَ سِنين” و حدیثی که ذیل آن از رسول الله (صلی الله و علیه وآله و سلم) وارد شده است مبنی بر اینکه حضرت فرموده اند تعجب می کنم از برادرم یوسف که به مخلوق استغاثه کرده است. لطفاً راهنمایی نمایید. مشاهده پاسخ »
آیا روایت “نحن بنوهاشم نامر صغارنا و کبارنا بلعنهما و سبهما” که در بحار نقل شده صحیح السند است و در صورت صحت چطور با مضمون آیاتی مثل “ولاتسبوا الذین یدعون من دون الله…” و گفتار مولا امیرالمومنین در یکی از جنگها که خطاب به اصحاب فرمودند حتی دشمنتان را هم سب و بدگویی نکنید، جمع میشود؟ مشاهده پاسخ »
نظرتان را در رابطه با حد سب دشمنان اهل بیت بیان فرمایید؟ به طور خاص در ایام هلاکت دومی؟ مشاهده پاسخ »
خواهشمند است عرض فرماييد كه آيا رسول الله (ص) شيخين را مورد لعن خود قرار دادند، اگر چنين است لطفاً نمونه اي ذكر فرماييد. مشاهده پاسخ »
همانطوری كه ميدانيد مهربان ترين شخص نسبت به انسان ها خود خداوند متعال است به نحوي كه فرموده اند قسمتي از محبت او به مادر يا پيامبر و … داده شده است و از طرفي نزديك ترين فرد به انسان است (نزديك تر از رگ گردن) حالا سوال اين است اصلا چرا بايد از مهربان ترين و نزديك ترين صرف نظر كرد و شخصي را در اين بين واسطه قرار داد و به او توسل كرد؟ مشاهده پاسخ »