در مقتل الحسین مقرم و تهذیب الاحکام طوسی و الذکری لشهید: «يا أختاه يا أم كلثوم، يا فاطمة، إن أنا قُتلت فلا تشققن علي جيباً، ولا تخمشن وجهاً، ولا تنطقنج هراً» آیا به منظور نهی کردن از گریه و زاری امام حسین به دخترش گفته این سخنان را؟ چون یکی از وهابیون میگفت امام حسین که این حرفا رو زده به منظور نهی کردن بوده که بعد از شهادت گریه و زاری نکنند مشاهده پاسخ »
در مقتل الحسین مقرم و تهذیب الاحکام طوسی و الذکری لشهید: «يا أختاه يا أم كلثوم، يا فاطمة، إن أنا قُتلت فلا تشققن علي جيباً، ولا تخمشن وجهاً، ولا تنطقنج هراً» به چه منظور آقا امام حسین اینها را فرمودند؟ مشاهده پاسخ »
میگویند: اهل عصمت (ع) هنری نکردهاند که گناه نمیکردند، ما هم اگر عصمت داشتیم گناه نمیکردیم! پاسخ چیست؟ مشاهده پاسخ »
نظر شما دربارهی شهادت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) به دست آن دو ملعونه چیست؟ مشاهده پاسخ »
فرض بفرمایید بنده توانایی مالی دارم که سالی دو بار مشهد مشرف شوم یا سالی یک حج و عتبات برم. 1-آیا درست است که خودم به زیارت نروم و دیگرانی که تمکن مالی ندارند که به زیارت بروند را جای خود بفرستم؟ 2- آیا درست است پول سفرهای زیارتی خود را به جای رفتن به زیارت به مستمندان برای زندگی روزمره شان بدهم؟ مشاهده پاسخ »
آیا شعار افراط در عزاداری که توسط برخی از افراد درباب اقامه مجالس عزاداری برای مصائب اهل بیت(علیهم السلام) مطرح و به شدت تبلیغ می شود مطلبی صحیح است ؟ آیا اقامه مجالس عزاداری برای مصائب اهل بیت (علیهم السلام) به صورت هفتگی افراط در عزاداری است؟ مشاهده پاسخ »
در هنگام عزاداری عده ای از شدت حزن و اندوه در مصیبت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) به جوش و خروش در می آیند که اصطلاحا به آن “هروله” گویند؛آیا منعی بر این کار هست؟ مشاهده پاسخ »
شیخ جعفر شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه مطلبی را بیان فرمودن که نظر مبارک خود را در این باره بیان فرمایید. اعمال شخصی انسان قابل حبط است اما اعمالی که جهت اقامه شعائر حسینی انجام می شود قابل حبط نیست. مشاهده پاسخ »
منظور از علی بن حسین در زیارت عاشوراء کیست؟ حضرت امام سجاد (علیه السلام) یا حضرت علی اکبر (علیه السلام)؟ “السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین” مشاهده پاسخ »
چنانچه مؤمنی از شدت درک عظمت مصیبت امام حسین (علیه السلام) بر اثر تأثر و شدت حزن بی اختیار فوت کند آیا چنین کسی مستوجب اجر اخروی خواهد بود؟ مشاهده پاسخ »
حد فقهی عزاداری چقدر است؟ آیا با توجه به فراز هایی از زیارت ناحیه مقدسه میتوان برای اقامه ی عزای مصائب اهل بیت حدی و میزانی تعیین کرد؟ …. فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً حَسْرَةً عَلَيْكَ وَ تَأَسُّفاً وَ تَحَسُّراً عَلَى مَا دَهَاكَ وَ تَلَهُّفاً حَتَّى أَمُوتَ بِلَوْعَةِ الْمُصَابِ وَ غُصَّةِ الِاكْتِيَاب مشاهده پاسخ »
پوشیدن پیراهن سیاه در مصیبت ابا عبدالله علیه السلام در ایام دهه محرم دارای اعتبار بوده است زیرا دیده شده است که بعد از شهادت امیر المومنین، امام حسن و امام حسین پیراهن مشکی پوشیده و از منزل بیرون آمدند اما آیا پوشیدن پیراهن سیاه تا اربعین حسینی هم دارای اعتبار فقهی میباشد؟ مشاهده پاسخ »