مهدویت

شما در کتاب موعود آسمانی فرموده اید : { با اندک تأملی در روایت « من مات و لم یعرف » روشن می شود که چنین معرفتی که عدمش موجب مرگ دوران جاهلیت است مقدمه ای برای اعتقاد باید باشد. بدین ترتیب معنای روایت اینگونه می شود : « هر کس بمیرد و به امام زمان خود اعتقاد نداشته باشد » }آیا ممکن نیست شخصی فی نفسه معتقد به حضرت باشد اما به ایشان معرفت نداشته باشد؟ در این صورت « لم یعرف » و تبعاً « میتة جاهلیة » بر او صدق می کند یا نه؟

مشاهده پاسخ »

با شخصی وهابی صحبت کردم، گفت: مگر شما نمی گویید قرآن نیاز به مبین دارد و مبین آن رسول خدا و ائمه بعد از اویند؟ الان که خلیفه رسول خدا غایب است، اختلافات قرآن را از چه کسی بپرسیم؟ و می گفت این که به مراجع ارجاع می دهید دور پیش می آید سخن شما باطل است؛ چه بگویم حضرت آقا؟

مشاهده پاسخ »

پیرامون دعای فرج (الهی عظم البلاء) دو شبهه وارد می شود: 1- این دعا از نظر سندی ضعیف است. 2- چون در حکومت اسلامی و مبتنی بر احکام تشیع هستیم خواندن این دعا با وجود عباراتی چون عظم البلاء و برح الخفاء و انکشف الغطاء و انقطع الرجاء و ضاقت الارض و… موضوعیتی ندارد. چون ما در این شرایط قرار نداریم! نظر معظم له دراین باره چیست؟

مشاهده پاسخ »

با توجه به حدیث هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده، منظور چگونه شناختی هست؟ آیا همین شناخت عوامانه کافی است یا اینکه منظور مطالعه و شناخت دقیق و تخصصی می باشد؟ و با توجه به اینکه امام زمان فرمودند که الگوی ایشان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) می باشد آیا قبل از شناخت ایشان به شناخت الگوی ایشان بپردازیم؟

مشاهده پاسخ »

آیا می توان گفت مهمترین شرط دست یافتنی ظهور برای عموم آمادگی و اقبال عمومی امت می باشد؟ آیا می توان گفت در همین راستا امروز هدف ازجهاد فرهنگی ایجاد این اقبال عمومی از طریق تبلیغ و نشر اسلام ناب جهت زمینه سازی ظهور به عنوان مقدمه ی رسیدن جامعه بشری به کمال می باشد؟

مشاهده پاسخ »