نظر شما راجع به عبارت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا چیست؟ استفاده از این عبارت درست است؟ مشاهده پاسخ »
پیش از این فرموده بودید: علمای شیعه بیش از هزار سال پیش از امروز، در زیارت عاشورا لعن های وارده را قرائت و تایید می کردند، در صورت امکان نام آن علماء و کتبی که از آن این مدعا ثابت می گردد را با ذکر صفحه بیان فرمایید. مشاهده پاسخ »
دو سؤال زیر را با دلایل عقلی و نقلی بیان فرمایید: 1- ضرورت وجود امام را بیان فرمایید. 2- چرا شیعیان امامت را به عنوان یک اصل اعتقادی معتبر می دانند؟ مشاهده پاسخ »
به نظر شما، چرا هیچ فردی در همان ایام پس از رحلت نبی اکرم، موضوع غدیر را به افراد حاضر در سقیفه و مردم یادآوری نمی کند؟ آیا علت خاصی داشت؟ آیا در همان ایام شخص امیرالمومنین به این کار اقدام نموده اند؟ مشاهده پاسخ »
با توجه به عبارات علما که در زیر آوردم، همه علما شیعه اعتراف کرده اند که امامان غیب نمیدانند چرا شما میگوید امام عالم به ما کان و ما یکون است؟ مشاهده پاسخ »
نظر شیخ طبرسی ذیل آیه تهلکه در مجمع البیان این است که میگوید امام از تمام غیب آگاه نیست. آیا اقای طبرسی در علم کلام اعلم زمان بوده که چنین حرفی زده؟ آیا قول و نظر شیخ طبرسی میتواند حجت برای ما باشد؟اگر شما میگوید امام از غیب خبر دارد پس با کلام شیخ طبرسی چکار میکنید! مشاهده پاسخ »
با توجه به اينكه امر امامت از جانب خداست چرا حضرت علی می فرمايد : ” ِ وَ الْوَاجِبُ فِي حُكْمِ اللَّهِ وَ حُكْمِ الْإِسْلَامِ عَلَى الْمُسْلِمِينَ بَعْدَ مَا يَمُوتُ إِمَامُهُم … (تا)َ أَنْ يَخْتَارُوا لِأَنْفُسِهِمْ إِمَاما” امامت را به مردم واگذار كرده و ميفرمايد مردم بايد براي خود بعد از كشته شدن يا مردن يك امام قبل از انجام هر كاری امامی ديگر برای خود انتخاب كنند؟ مشاهده پاسخ »
در مورد نظرات علما در مورد کسی که امامت ائمه را انکار می کند. منظور از (( انکار امامت)) در کلام علما چیست؟ آیا این نظرات علما شامل همه اهل خلاف است و یا فقط شامل آن دسته از آنان است که با وجود علم، امامت ائمه را انکار می کنند و مستضعفان آنها را شامل نمی شود؟ اگر مستضعفان را شامل نمی شود،منظور از مستضعفان چه کسانی هستند؟ مشاهده پاسخ »
1- چرا امامت نزد ما شیعیان از اصول دین می باشد؟ 2- آیا در قرآن کریم آیه ای مبنی بر تعیین امام صرفا توسط حضرت حق آمده است؟ مشاهده پاسخ »
در صفحه 22 نگاهی به آیه ولایت نوشته شده “ابن كثير در تفسير خود برخى از اين روايات را در ذيل آيه مباركه نقل نموده و حكم به صحّت بعضى از آن ها داده است.” ولی ابن کثیر همه احادیث را تضعیف می کند. لطفا توضیح دهید. مشاهده پاسخ »