در پاسخ حضرتتان به یکی از سؤالات فرموده اید(به این مضمون) که به جای جعفر کذاب بهتر است گفته شود جعفر تواب. این مطلب به چه چیزی مستند است؟ مشاهده پاسخ »
آیا در روایات شیعه حدیث صحیح السندی داریم که در رابطه با آیه 55 سوره مائده باشد و به وضوح داستان انگشتری و بخشش آن را بیان کرده باشد؟ مشاهده پاسخ »
1. از نظر شیعه واجب است که پیامبر جانشین داشته باشد یا اینکه چون خداوند فرموده که نفری هست که در مطاع بودن مانند اوست شیعه هم قبول دارد که پیامبر باید جانشین داشته باشد؟ 2. ایشان از لحاظ اینکه آخرین رسول بوده اند باید جانشین داشته باشند؟ مشاهده پاسخ »
آیا مرتبه ائمه و بخصوص امیرمومنان از پیامبرانی همچون موسی (علیه السلام) که قرآن کلیم الله و یا ابراهیم (علیه السلام) که قرآن خلیل الله می خواندشان بالاترست یا خیر؟ مشاهده پاسخ »
یه حدیث از پیغمبر هست که می گویند امیرالمومنین علی کلمة الله است. آدرس این حدیث در کتب شیعه و سنی را میخواهم؟ مشاهده پاسخ »
در قسمت های پایانی کتاب شب های پیشاور ، چند حدیث از کتب ینابیع المودة، مقتل الحسین و مناقب خوارزمی و فرائدالسمطین ذکر میکند که نام 12 امام در آنها ذکر شده است. آیا آن احادیث صحیح است؟ و اگر هست، چرا ما برای اثبات وجود 12 امام به آنها استناد نمیکنیم؟ مشاهده پاسخ »
آیا در روایات شیعه و سنی (به خصوص سنی) اهل بیت به آیه تطهیر استناد کرده اند و یا خود را مصداق اهل بیت دانسته اند؟ در صورت امکان روایات را معرفی کنید. در مورد زنان پیامبر چطور؟ مشاهده پاسخ »
در احادیث متواتر از رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) در منابع اهل سنت آمده که خلفای بعد از ایشان 12 نفرند که همگی از قریش اند. و ما معتقدیم که این 12 نفر، ائمه ی ما هستند. سؤال: آیا خلیفه حتما باید حکومت داشته باشد؟ اگر بله پس چرا ائمه ی ما حکومت نداشتند؟ مشاهده پاسخ »
آیا حدیث قرطاس و منع خلیفه دوم از نگارش، در احادیث شیعی هم وجود دارد و ثابت شده است؟ اگر در صحیح هست، پس منافاتی با اکمال دین در غدیر خم ندارد؟ خواهشمندم روشنگری بفرمایید. مشاهده پاسخ »
بنده کلام حضرتعالی را در جواب افرادی که می گویند چگونه آیه ی تطهیر را می توان به ائمّه ی پس از امام حسین(علیه السلام) مرتبط دانست و احکامش را سرایت داد، مطالعه نمودم ولی این حقیر هنوز نتوانستم قانع گردم. مشاهده پاسخ »
اگر مراد از «اوليالامر»، ائمهي معصومين باشند، پس مراجعه به قرآن و سنّت با ترك رأي معصومين چه طور ممكن است؟ در حالي كه نزد شيعه، رأي معصومين هم مثل خودشان، هميشه معصوم ميباشند، آنان نميتوانند چيزي غير از قرآن و سنّت بگويند! بنابراين، اثبات عقيدهي امامت، از اين آيه بدون ترديد غلط و نادرست است مشاهده پاسخ »