یکی از وهابیون می گفت که نظر امام خمینی در مورد عایشه و طلحه و زبیر این است که اینها از سگ و خوک خبیث تر هستند و این فرد وهابی برای این سخنش استناد می کرد به کتاب الطهارة، ج 3 / ص 457 می گفت نظر امام خمینی در کتاب طهارتش این می باشد. لطفا این مطلب را برایم توضیح دهید که منظور ایشان چه بود؟

پرسش
یکی از وهابیون می گفت که نظر امام خمینی در مورد عایشه و طلحه و زبیر این است که اینها از سگ و خوک خبیث تر هستند و این فرد وهابی برای این سخنش استناد می کرد به کتاب الطهارة، ج 3 / ص 457
و أمّا سائر الطوائف من النصّاب بل الخوارج، فلا دليل على‌ نجاستهم و إن كانوا أشدّ عذاباً من الكفّار، فلو خرج سلطان على‌ أمير المؤمنين (عليه السّلام) لا بعنوان التديّن، بل للمعارضة في الملك، أو غرض آخر، كعائشة و الزبير و طلحة و معاوية و أشباههم، أو نصب أحد عداوة له أو لأحد من الأئمّة (عليهم السّلام) لا بعنوان التديّن، بل لعداوة قريش، أو بني هاشم، أو العرب، أو لأجل كونه قاتل ولده أو أبيه، أو غير ذلك، لا يوجب ظاهراً شي‌ءٌ منها نجاسة ظاهرية و إن كانوا أخبث من الكلاب و الخنازير
می گفت نظر امام خمینی در کتاب طهارتش این می باشد. لطفا این مطلب را برایم توضیح دهید که منظور ایشان چه بود؟
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
روایات بسیار در باب مذمت (به الفاظ و بیانات گوناگون در کتب و باسناد معتبر) نواصب و خوارج و اجتناب از آنها وارد شده، مشهور بین فقها دلالت بر خبث ظاهری و باطنی است، و جمعی می گویند مراد نجاست و خباثت باطنی است نه ظاهری. و به آن وهابی بفرمایید که ائمه اهل بیت علیهم السلام چنین فرموده اند، حال فکر کن که طلحه و زبیر و دیگران چه کرده اند و بیایید در این مورد بحث کنیم که آیا می توانید کار آنها را توجیه کنید یا اگر انصاف دارید باید مثل ما معتقد شوید