پرسش
میگویید: طبق آیهای در سوره کهف، باید بر مزار صلحا و شهدا بنای یاد بود ساخت؟ پس چرا پیامبر بر قبر حمزه و خدیجه و ابوطالب و فرزندش ابراهیم و حضرت علی بر قبر پیامبر بنای یادبودی نساختند؟ و چرا خلفاء در 5 قرن بعد، حداقل برای تزویر و ریا هم شده چنین کاری را با قبر پیامبر اسلام انجام ندادند؟ و کجای قرآن گفته باید از این بناهای یادبود حاجت طلبید، متوسل شد، عاشق شد و دور آنها گشت و داخلش پول ریخت! و آنجا دنبال زن صیغه ای گشت؟!! – میگویید: باید به قبرها و اشخاص، متوسل شد! پس چرا در زندگی پیامبر اسلام و حضرت علی، شاهد چنین مواردی نیستیم؟ – آیه عصمت: میگویید: مراد از رجس (آلودگی) دوری از هر گونه گناه و خطا و اشتباه است و این آیه مختص 5 نفر است! پس چرا آیات قبل و بعدی این آیه دارد در خصوص زنان پیامبر اسلام، صحبت میکند؟ می گویید: (عَنکُمْ) [احزاب/33] مذکر است ولی در سوره هود آیه 73 از کلمه مذکر علیکم استفاده شده در صورتیکه در آیه قبل از آن خطاب با ابراهیم و همسرش است؟! پس (عَنکُمْ) آیه عصمت شما به دلیل آن است که مردانی مانند: زید (پسر خوانده پیامبر اسلام) ابوبکر و سلمان فارسی و حضرت علی (داماد) و عثمان (داماد) نیز جزء اهل بیت (اهل خانه) پیامبر اسلام محسوب میشده اند. وگرنه طبق استدلال خود شما اگر (عَنکُمْ) مختص مردان است پس تکلیف حضرت فاطمه چه میشود؟ به ناچار ایشان باید از شمول آیه خارج شوند! ضمنا اگر معنای تطهیر، عصمت است چرا خداوند در سوره مائده آیه 6 این وعده را با کلمه تطهیر خطاب به اصحاب پیامبر هم داده؟ جالب است که هم کلمه (یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ) در این آیه آمده و هم مانند آیه عصمت شما قبل از آن صحبت از وضو و خواندن نماز است!
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
به حرفهای نامربوط نباید گوش داد، ما در حرمها این کارها را داریم؟ و در آیه تطهیر نگاه کنید به کتابی که نوشتهایم.
9465
مطرح شده توسط: فیاضی
منو