درآیه ولایت اگر مراد خدا یک نفر است چرا کلمه(الَّذِینَ) به صورت جمع آمده؟ اگر از باب اکرام است چرا برای پیامبر ضمیر مفرد آمده؟ درآیه بلاغ می‌گویید مراد از این آیه، حضرت علی بوده! پس چرا حضرت علی در طول 30 سال بعد از آن، برای یکبار هم به این آیه اشاره نفرموده اند؟! می‌گویید…

پرسش
خداوند در قرآن کریم، چندین و چندبار، ظالم‌ترین و ستمگرترین انسان‌ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ می بندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّـهِ کَذِبًا أَوْ کَذَّبَ بِآیَاتِهِ إِنَّهُ لَا یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ) [انعام/21 ] «کیست ستمکارتر از آن کس که بر خدا دروغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟» من در اینجا به صورت بسیار مختصر، چند آیه را بیان می‌کنم که آخوندها به دروغ، دانسته یا نادانسته، تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه می‌کنند, تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است: -آیه ولایت: اگر مراد خدا یک نفر یعنی حضرت علی است چرا کلمه(الَّذِینَ) (کسانی) به صورت جمع آمده؟ می‌گویید از باب تکریم و احترام به حضرت علی است، پس چرا در تمامی‌ آیات قرآن که به پیامبر اسلام، اشاره شده با ضمائر مفرد «ک» و «انت» (تو) به پیامبر خطاب شده؟! آیا حضرت علی بالاتر از پیامبر است؟!! – آیه بلاغ: می‌گویید مراد از این آیه، حضرت علی بوده! پس چرا حضرت علی در طول 30 سال بعد از آن، برای یکبار هم به این آیه اشاره نفرموده اند؟! و امام حسن هم به این آیه اشاره نفرموده اند؟ و امام حسین؟ و درست از سرآغاز گسترش غلات در اطراف امامان صادق و باقر به این احادیث از زبان این امامان برمی‌خوریم؟ ضمنا در غدیر خم چه کسی کافر بوده که انتهای آیه ابلاغ آمده: (إِنَّ اللَّـهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ) ؟![مائده/67] – می‌گویید: مراد پیامبر از کلمه مولی در غدیر خم یعنی خلیفه! پس چرا هیچیک از امراء و خلفای عرب، قبل و بعد از پیامبر اسلام از این کلمه برای معرفی جانشین خودشان استفاده نکرده اند؟
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
همه این امور مورد بحث قرار گرفته و پاسخ داده شده است به کتاب‌های اینجانب مراجعه کنید خواهید یافت.
9463
مطرح شده توسط: فیاضی