شما در کتاب موعود آسمانی فرموده اید : { با اندک تأملی در روایت « من مات و لم یعرف » روشن می شود که چنین معرفتی که عدمش موجب مرگ دوران جاهلیت است مقدمه ای برای اعتقاد باید باشد. بدین ترتیب معنای روایت اینگونه می شود : « هر کس بمیرد و به امام زمان خود اعتقاد نداشته باشد » }آیا ممکن نیست شخصی فی نفسه معتقد به حضرت باشد اما به ایشان معرفت نداشته باشد؟ در این صورت « لم یعرف » و تبعاً « میتة جاهلیة » بر او صدق می کند یا نه؟

پرسش
بسم الله الرحمن الرحیم سلامٌ علیکم ضمن عرض ادب و احترام، شما در کتاب شریف نفیس موعود آسمانی فرموده اید : { با اندک تأملی در روایت « من مات و لم یعرف » روشن می شود که چنین معرفتی که عدمش موجب مرگ دوران جاهلیت است مقدمه ای برای اعتقاد باید باشد. بدین ترتیب معنای روایت اینگونه می شود : « هر کس بمیرد و به امام زمان خود اعتقاد نداشته باشد » } سؤال حقیر در این است که آیا ممکن نیست شخصی فی نفسه معتقد به حضرت باشد اما به ایشان معرفت نداشته باشد؟ در این صورت « لم یعرف » و تبعاً « میتة جاهلیة » بر او صدق می کند یا نه؟ اجر جنابعالی با حضرت مهدی (علیه السلام) تشکر یا علی.
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
اعتقادِ به کلّیِ امام فائده ندارد.
8878
مطرح شده توسط: ستار برادران سیرجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *