تجلیل از یک عمر فعالیت علمی آیت‌الله میلانی در چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه

چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور جمعی از علما، اساتید، فضلا و طلاب پنج‌شنبه سوم اسفندماه 1391 در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) شهر مقدس قم برگزار شد.
معاونت پژوهش حوزه های علمیه، همه ساله همایش کتاب سال حوزه را برگزار می کند و آثاری می توانند دراین همایش شرکت داده شوند که در زمینه علوم انسانی یا اسلامی مرتبط با حوزه دین توسط فضلا و علمای حوزوی داخل و خارج از کشور تالیف، ترجمه، تحقیق یا تصحیح شده باشد.
شناسایی کتب و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آن ها به جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتب برتر حوزه، تقویت روحیه و انگیزه های تحقیق و پژوهش در حوزه، ارتقای سطح پژوهش های دینی و حوزوی و هم چنین ترویج فرهنگ پژوهش در میان حوزویان از جمله اهداف برگزاری همایش کتاب سال حوزه هستند.
چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله استادی امام جمعه قم و رئیس شورای عالی حوزه و حجج اسلام عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و حقی دبیر همایش برگزار شد.
امام جمعه قم با اشاره به تجلیل چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه از دو شخصیت برتر تألیف و تدریس در حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله امینی و آیت‌الله میلانی دو شخصیتی هستند که سال‌ها عمر خود را در راه تألیف و تدوین آثار علمی و قرآنی صرف کرده‌اند و تجلیل از آنها امری ضروری است.
از دیگر برنامه های چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه معرفی شخصیت های ویژه علمی همایش بود که در این بخش از 50 سال فعالیت علمی و پژوهشی حضرت آیت‌الله حاج سید علی حسینی میلانی(مدظله العالی) تجلیل شد.
آیت‌الله میلانی فرزند عالم بزرگوار آیت‌الله سید نورالدین حسینی میلانی رحمة الله علیه است که در سال 1327 در نجف اشرف دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در کربلا و در سال 1354 راهی مشهد مقدس شد. او در ایران از محضر اساتیدی چون آیات عظام موسوی گلپایگانی، وحید خراسانی، روحانی و حائری یزدی بهره برد و خود مؤسس چندین مرکز علمی و تحقیقی حوزوی شد. مرکز الرسالة در قم، مرکز الأبحاث الاعتقادیة، بنیاد فرهنگی امامت و مرکز و انتشارات حقایق اسلامی از جمله این مراکز هستند که توسط آیت‌الله حسینی میلانی راه‌اندازی شده‌اند.
علاوه بر تجلیل از شخصیت‌های برتر حوزوی که عمری را در مسیر پژوهش، تألیف و تدریس دروس حوزوی و قرآنی گذرانده‌اند از نخستین سند نیازسنجی پژوهشی دانش‌های حوزوی با عنوان «اولویت‌های پژوهشی دانش فقه» رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *