اگر امامی که مسافر است و به جای نماز قضای محقق که با مامومین جماعت می خواند نماز قضای احتمالی با مردم خواند و الان وقتش هم گذشته چون در بین قضای محقق و احتمالی اشتباه کرده و نمی دانسته که این قضای احتمالی است نه محقق؛ بفرمایید نمازهای جماعت خوانده با مامومین اشکال داشته است؟

پرسش
اگر امامی که مسافر است و به جای نماز قضای محقق که با مامومین جماعت می خواند نماز قضای احتمالی با مردم خواند و الان وقتش هم گذشته چون در بین قضای محقق و احتمالی اشتباه کرده و نمی دانسته که این قضای احتمالی است نه محقق؛ بفرمایید نمازهای جماعت خوانده با مامومین اشکال داشته است؟
پاسخ
آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله
بسمه تعالی
السلام علیکم
اگر در وقت اقامه نماز التفات به موضوع و حکم داشته ظاهراً داشته است، نماز صحیح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *