نگاهى به ايمان حضرت ابوطالب عليه السلام
در نقد اين سخن نگارنده مى گويم:
ادّعاى نويسنده مبنى بر مشهور بودن اين مسأله در ميان مسلمانان از گذشته تا كنون، دروغى آشكار است; چرا كه شيعيان بر ايمان آوردن حضرت ابوطالب عليه السلام به دين مبين اسلام، اتفاق نظر دارند. بسيارى از علماى فرقه هاى اسلامى ديگر نيز به اين مسأله تصريح كرده و اعتراف نموده اند. به علاوه از گذشته تا به امروز، كتاب هاى بسيارى در اين باره به رشته تحرير درآمده است.
اما ادّعاى ديگر او كه «اين مسأله در كتاب هاى حديثى و سيره معروف آمده» نيز دروغ ديگرى است; زيرا از سويى كتاب هاى شيعه بر اسلام آوردن ابوطالب عليه السلام اتفاق نظر دارند و از سوى ديگر كتاب هاى غير شيعه نيز آكنده از روايات قطعى و آثارى است كه به روشنى بيان گر ايمان حضرت ابوطالب عليه السلام است.
از طرفى ادّعاى حزن و تأسف پيامبر صلى الله عليه وآله بر اين مسأله يعنى اسلام نياوردن ابوطالب عليه السلام نيز دروغ سوم نويسنده است.
اكنون رواياتى را از «منابع معتبر و مورد قبول اهل سنّت» نقل مى كنيم كه به درگذشت ابوطالب عليه السلام پس از اسلام آوردن و ايمان او تصريح دارند.
البته اين كار را تنها با هدف محكوم كردن مدّعيان لجوج، انجام مى دهيم، وگرنه به روايات مخالفان در مورد چنين مطالبى كه در ميان ما مسأله اى قطعى به شمار مى رود، نيازى نداريم.
منو