دليل پنجم
اساس اين دليل نيز بر پايه كلامى قرار گرفته كه به رسول خدا صلّى الله عليه وآله وسلّم نسبت داده اند كه آن بزرگوار فرمودند: ما يَنْبَغي لِقَوْم فيهِمْ أَبُوبكر أنْ يتقدَّمَ عَلَيْهِ غَيْرُهُ: قومى كه ابوبكر در بين آنان است، سزاوار نيست غير ابوبكر بر آن قوم پيشى گيرد.
نتيجه اين سخن اين است كه: غير ابوبكر، حقّ تقدّم بر ابوبكر را ندارد ولو على عليه السّلام باشد، پس نه خود على حقّ دارد بر ابوبكر تقدّم جويد، و نه كسى حقّ دارد ادّعاى تقدّم آن حضرت بر ابوبكر را بنمايد، زيرا اين ادّعاء، مخالفت صريح با كلامى است كه به رسول خدا صلّى الله عليه وآله وسلّم نسبت داده اند.
منو