بیانات حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) در آستانه اربعین حسینی ۱۴۴۰

این رفتن به کربلا، مسئله اربعین، الآن یکی از شعائر است.
به نظر بنده مسئله پیاده‌روی به طرف کربلا و اقامه این مراسم و به این شکل برگزار کردن، تقویت مذهب است.
تبلیغ برای مذهب است، تقویت مذهب است، ترویج مذهب است و هرآنچه که تقویت کننده مذهب هست، باید انجام داده شود باید برگزار شود. و این اربعین الان این طور شده است.
این اربعین و این مراسم در دید جهانیان، دوست و دشمن برای عالم تشیع یک عزت است و دشمنان همچنانی که با سایر مراسم امام حسین علیه السلام از روز اول جنگیدند و به لطف خدا موفق نشدند چون خداوند متعال ضامن شده که این چراغ خاموش نشود و این نور از بین نرود.
راجع به اربعین هم بالخصوص زمزمه‌هایی هم احیانا پیدا می شود. آقا این مخارج برای چه این همه خرج، پس این فقرا چه کار کنند؟ پس این ایتام چه می شوند؟ خب این همه خرج می کنید بدهید به فقرا و ایتام، از این راه بعضی وقت ها پیش می آیند.
به حسب ظاهر هم حرف بدی نیست، اما پشت سرش غرض هست.
دیدید که در صفین قرآن ها را بردند بالا؟ مگر کسی با قرآن بد است؟ مگر کسی از قرآن بدش می آید؟ مگر امیرالمؤمنین غیر از قرآن بودند؟ مگر قرآن غیر از امیرالمؤمنین بود؟ پس این چی بود که قرآن ها را بردند بالا؟ حضرت فرمودند: کلمة حق یراد بها الباطل…
مبارزه می کنند، شیعیان باید آگاهی داشته باشند، باید متوجه باشند تا بتوانند این مراسم هر چه سنگین تر، متین تر، تمیز تر، با اخلاص تر و با معنویت تر برگزار بشود تا هم ارواح ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر شاد شوند و شیعیان سربلند شوند و هم دل دشمنان بیشتر می سوزد و کوری چشم دشمنان خواهد شد.
باید مقید باشند جهات شرعی، جهات اخلاقی، جهات عرفی و آداب رعایت شود. با همه این جهات برگزار شود و هر چه بهتر معنویتش بیشتر و نورانیتش بیشتر هست.توجه مردم به امیرالمؤمنین علیه السلام، به سیدالشهدا علیه السلام و به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باید باشد.
این برنامه ها را امام زمان علیه السلام شاهدند و ناظرند. ما در محضر حضرت حرکت می کنیم. هرآنچه را که به خوبی برگزار شود موجب سرور حضرت است و دعا می کنند، باید مواظب باشیم که تا بتوانیم رضایت حضرت را جلب کنیم، غفلت از حضرت پیدا نکنیم. ایشان لحظه به لحظه اشراف دارند بر ما و کار ما و برنامه های ما. احاطه دارند به اذن خدا بر همه امور این عالم و برنامه های اربعین را حضرت شاهدند و ناظرند. باید همچنان مواظب باشیم. شما الان سوار ماشین هستید می خواهید از یک چهارراهی رد بشوید، چراغ قرمز باشد رد نمی شوید و با خود می گویید اینجا دوربین هست و جریمه می شوم. اگر این توجه را نسبت به امام زمان علیه السلام داشته باشیم که حضرت دارند میبینند نه دوربین بلکه نزدیک بین، آن وقت خیلی کارمان بهتر می شود. این آگاهی ها را به مردم باید بدهیم، این توجه را به مردم باید بدهیم تا در حرکتشان، در رفتارشان، در گفتارشان و برنامه هاشان مواظب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *