وظیفه شیعیان در مورد واقعه غدیر

وظیفه هر فرد از ما در هر مرتبه‌ای که هست، اینست که از ادلّه امامت و ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) محافظت کنیم. به این معنا که هم این ادلّه را بدانیم و هم دلالت این ادلّه را کاملاً بفهمیم و هم تبلیغ و ترویج کنیم، بالخصوص حدیث غدیر…
درباره غدیر خم هر فرد از افراد ما در حدّ توان موظّف است اگر به مال باشد، اگر به فکر باشد، اگر به قلم باشد، اگر به بیان باشد، اگر به اقامه مجالس باشد و به هر نحوی از انحاء، محافظت از واقعه غدیر خم تکلیف است.
فهم این واقعه و محافظت از این واقعه وظیفه است. هر کسی به قدر میسورش و استطاعتش وظیفه دارد و مکلّف است. و ادلّه ولایت امامت امیرالمؤمنین (علیه السلام) همچنان باید مورد اهتمام جوامع شیعی و اهل ولایت بوده باشد و فکر نکنید که اقامه چند مجلس کفایت می‌کند، بیش از اینها باید باشد، بهتر از اینها باید باشد، وسیع‌تر از اینها باید باشد، مطلب مهم است. و همه ما مسئولیم.
رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ
رَبَّنَا لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ
ما بایستی این کوشش‌ها را ادامه بدهیم تا این مکتب را و مذهب را به آنچنانی که هست بدست صاحب این مکتب حضرت ولیعصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل بدهیم.
از خداوند متعال می‌خواهیم که در فرج آن حضرت تعجیل کند والحمد لله رب العالمین وصلّی الله علی محمّد وآله الطاهرین والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *