دیدار شیخ مصباح أمین الدرینی مبلغ برجسته الازهر با آیت الله میلانی

صبح امروز شنبه 1395/1/28 شیخ مصباح أمین الدرینی مبلغ برجسته الازهر با حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی(مدظله العالی) در قم، دیدار و گفتگو کرد.
شایان ذکر است دکتر الدرینی یکی از محققان سنی مذهب دانشگاه الازهر و از مرشدان اخوان المسلمین مصر است که پس از چهار سال تحقیقات گسترده در مورد تشیع، در سن ۷۳ سالگی به مذهب شیعه اثناعشری وارد شده است.
وی به مدت ۴۰ سال در آمریکا به تبلیغ اسلام مشغول بوده است و در کالیفرنیا مساجد و مراکز اسلامی زیادی بنا نهاده است.
وی پس از تشرف به حرم علوی اعلام کرد: تمایل دارم باقیمانده عمر خود را کنار مضجع شریف علوی در نجف اشرف سپری کنم.
شیخ مصباح أمین الدرینی پس از زیارت حرم علوی و روضه حسینی، عازم ایران شد و صبح امروز با حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی(مدظله العالی) در قم، دیدار و گفتگو کرد.

چرا شیخ مصباح الدرینی با آیت الله میلانی دیدار کرد؟

در سفر حج چند سال پیش، در مسجد الحرام با یکی از دوستانم به نام شیخ مصباح الدرینی که تازه شیعه شده بود ملاقات کردم و همان وقت راهی گوشه ای از مسجد بودم تا به جمعی از علما ملحق شوم، به او هم پیشنهاد دادم و پذیرفت. هنگامی که با آن بزرگواران دیدار کردیم، استاد الدرینی با همه روبوسی و معانقه کرد ولی دست آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی را بوسید. با خودم گفتم شاید بخاطر ریش سفید و بزرگی سید این کار را کرد و آیت الله میلانی را به او معرفی کردم. ولی او گفت: بله من ایشان را می شناسم. ایشان استاد من هستند و خودشان هم نمی دانند. ایشان علت مستبصر شدن من بودند و من در آمریکا از طریق اینترنت به کتاب های ایشان دسترسی پیدا کردم و در کنار کتب دیگر، کتاب های ایشان دریایی بود برای من و ای کاش همه مثل ایشان دقیق و مستدل و مستند حرف می زدند. و بعد اضافه کرد و گفت:
أنت تجلس في بيتك و تنشر هذه الكتب في العالم وما تدري ماذا تفعل بقلوب الناس…
تو در خانه ات نشستی و این کتاب ها را در عالم پخش می کنی و خبر نداری که با دل مردم چه می کنی…
خاطره به نقل از حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی قزوینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *