آیین افتتاحیه مدرسه امامت در سال تحصیلی ۱۴۰۱

مراسم آغاز دومین سال تحصیلی مدرسه امامت، تحت اشراف حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی در روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور آیت الله میلانی، اساتید مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام و امامت پژوهان بنیاد فرهنگی امامت در سالن علامه امینی این مجموعه برگزار شد.
جلسه با مداحی جناب آقای توکلی شروع و پس از آن حجة الاسلام و المسلمین سید علیرضا سبزواری به ارائه گزارشی از روند مدرسه سنتی امامت از ابتدا تا حال پرداخت و گفت: هدف از تأسیس بنیاد فرهنگی امامت توسط حضرت آیت الله میلانی در مرحله اول تربیت نیروی متخصص در عرصه امامت و دوم، تحکیم اعتقادات شیعیان در طبقات مختلف جامعه بوده است که دو شاخصه نسبت به تربیت نیروی انسانی در بیانات معظم له مطرح بوده که یکی دانش افزایی و تعمیق مباحث امامت می باشد و دیگری توجه به مهارت های مورد نیاز در جهت پیاده سازی محتوای امامت می باشد تا امامت پژوه در این امر به افق تخصص برسد.
ایشان افزود: در کنار تأسیس مرکز تخصصی و سطح سه حوزه علمیه قم، معظم له مدرسه امامت را راه اندازی کردند تا این مدرسه برای اساتید در جهت تعمیق محتوای امامت و برای امامت پژوهان در جهت شبهه و اشکال دست هر دو طرف را باز قرار دهد.
استاد سبزواری فرمود: ثمره و خروجی مدرسه امامت در اهداف میانی اعم از تبلیغ امامت، پاسخ گویی به شبهات در عرصه حقیقی و مجازی و در اهداف بلند مدت تربیت اساتید متخصص، تربیت پژوهش گران متخصص و کسانی که اهل قلم برای دفاع از حریم امامت هستند می باشد که مد نظر گرفته شده است.
در ادامه حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی با تاکید بر هجمه های گسترده و روز افزون علیه مکتب شیعه فرمود: عمده این همجمه‌ها در مسئله امامت است و این برای ما تکلیف را مضاعف و عزم آن را تقویت می‌کند که بیش از گذشته کار کنیم، بایستی همچنان در مباحث امامت تاکید و سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم ان‌شاءالله تا اندازه ای پاسخگوی هجمه‌ها باشیم.
معظم له با بیان تقسیم مباحث امامت به دو قسم تبیینی و تطبیقی تصریح فرمود: امروزه با توجه به حجمه ها، مباحث امامت تطبیقی از اهمیت بیشتری برخوردار است و هم ایمان شیعیان را تقویت می کند و هم نیروهای قوی‌ای را در برابر مخالفان تربیت می‌کند؛ برخلاف مباحث امامت تبیینی که درون شیعه است و صرفاً برای شیعیان مفید است، لذا وظیفه می دانم تمام فکر، همت و امکانات مان را در مباحث امام تطبیقی صرف کنیم.
حضرت آیت الله میلانی هدف تأسیس بنیاد امامت را تربیت نیرو برای دفاع از مکتب دانست و فرمود: اگر کل مسجد الحرام از علما عامه پر باشد و فقط یک نفر از ما آنجا و در امان نیز باشد، باید به نحوی باشد که این یک نفر بتواند در مقابل آنها از مذهب و مکتب دفاع کند، لذا بایستی اهتمام ما در این جهت باشد که میراثی از ائمه علیهم السلام و بزرگان مذهب تا به امروز بدست ما رسیده است و نگهدار خوبی باشیم.
معظم له در پایان فرمود: اگر طلبه ای توجه داشته باشد قطعاً وقت را تلف نخواهد کرد و تخصص در مباحث امامت عزت در دنیا و سعادت در آخرت را به همراه خواهد داشت و طلابی که توانایی تدریس، تألیف و تبلیغ در شهرها را داشته باشند، مؤسسه امامت آمادگی همکاری با آن ها را دارد تا ان شاءالله خلأهایی را که احساس می‌شود را بتوانیم پر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *