دیدار جمعی از جوانان شهر ماهشهر با حضرت آیت الله میلانی (مدظله)

یکشنبه 5 اسفند ماه 1397 جمعی از جوانان شهر ماهشهر از توابع استان خوزستان با حضرت آیت الله میلانی (مدظله العالی) در قم دیدار و گفتگو کردند.
حضرت آیت الله میلانی در ابتدای سخن با اشاره به روایت «إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ لَا يَزُولُ الْعَبْدُ قَدَماً عَنْ قَدَمٍ حَتَّى يُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ عَنْ عُمُرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ وَ عَنْ شَبَابِهِ فِيمَا أَبْلَاه وَ عَنْ مَالِهِ مِنْ أَيْنَ اكْتَسَبَهُ وَ فِيمَا ذَا أَنْفَقَهُ وَ عَنْ حُبِّنَا أَهْلَ الْبَيْت‏» (جامع الاخبار، ص 175) به اهمیت زمان و عمر انسان پرداختند و دوستی اهل بیت را مهم ترین برنامه سعادت بشر دانستند.
خلاصه بیانات معظم له در جمع جوانان ماهشهر: در این روایت سؤال اول از عمر است. عمر کوتاه است و کسی برای ماندن نیامده است، از این عمر سؤال می شود و از نظر اسلام وقت و زمان و عمر اهمیت دارد. آخر شب باید تأمل کنیم که یک روزمان چگونه گذشت؟
دوم از مال پرسش می شود. از کجا آمد و چگونه خرج کردیم؟ یک حق الله داریم و یک حق الناس. هر دو باید ادا شود.
سوم از محبت اهل بیت (علیهم السلام) سوال می شود. شما چه ارتباطی با داشتید؟ سه جور رابطه می شود داشت، یا بغض یا محبت یا بی تفاوت. اما خداوند متعال ذوات مقدس اهل بیت (علیهم السلام) را قرار داده تا ما به آنها محبت و مودت داشته باشیم و این دوستی ما با آنها طبق آیه قرآن کریم اجر رسالت پیامبر حساب می شود. از این دوستی، مورد سوال قرار می‌گیریم.
مگر اهل بیت (علیهم السلام) از ما چه خواسته اند؟ آیا سود این کارها به جیب آنها می رود یا به ما می رسد؟ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) چه می خواهند؟ از ما تقوا می خواهند، قرآن، نهج البلاغه و روایات پر از امر به تقوا است. تقوا یعنی تلاوت قرآن، یعنی عقیده درست، یعنی نماز اول وقت، یعنی امر به معروف و نهی از منکر. این ها نفعش برای خود ما است. ما باید به وظایفمان عمل کنیم. مشکلاتی که در جامعه است بیشترش، از خود ما نشأت می گیرد. اگر واقعا مطیع باشیم، سودش به خودمان برمی گردد. خداوند در قرآن می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم
خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! (سوره رعد آیه ۱۱)
و هر کسی خودش را بهتر از دیگری می شناسد و مهم رفع نقاط ضعف است. در برابر دشمنی های دشمنان مخصوصا در مسائل اعتقادی باید مراقب باشیم که نه تنها دشمن من را زمین نزند بلکه من باید او را به زانو در بیاورم. هم خودمان را حفظ کنیم و هم خانواده مان را. وقتی اعتقادمان قوی شد، عملمان هم قوی خواهد شد، عبادت و اطاعت هم قوی می شود. ایمان که قوی شد نسبت به همدیگر رحمت مان بیشتر می شود. قرآن می گوید: ثُمَّ كَانَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ (سوره بلد آیه 17)
مبادا جدایی بیفتد بین مؤمنین که این خواسته دشمن است و خیلی باید مراقب باشیم.
اعتقاد به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را باید قوی کنیم و تقویت آن باعث می شود که دیگر به هم ظلم نکنیم.
همه تلاش می کنند اهل بیت را از ما بگیرند، جدا شدن ما از اهل بیت یعنی از دست دادن همه چیز، هم دنیا و هم آخرت را از دست می دهیم و این بزرگ ترین ضرر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *