دوازدهمین جلسه معرفی روش امامت کلامی برگزار شد

دوازدهمین جلسه از سلسله جلسات معرفی روش امامت کلامی بر محور کتاب و سنت(روش علامه میرحامد حسین رحمة الله علیه)
با بیانات حضرت آیت الله سیدعلی حسینی میلانی مدظله العالی، دوشنبه ۹۷/۱۱/۲۹ در سالن همایش بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.
حضرت آیت الله میلانی در ادامه تبیین روش های پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) در ابلاغ امامت امیرالمؤمنین (علیه السلام) به مسئله جلودار بودن حضرت علی (علیه السلام) در مطالبات پیامبراکرم از مردم اشاره فرمودند و این مسئله را جز ویژگی ها و امتیازات آن حضرت دانستند و به مصادیق آن پرداختند.
(حدیث یوم الدار و جریان نزول آیه وأنذر عشیرتک الأقربین و آنجایی که پیامبر به قریش فرمودند: أيّكم يتولّاني في الدنيا والآخرة؟ فقال عليّ: أنا أتولّاك في الدنيا والآخرة. فقال: أنت وليّي في الدنيا والآخرة.)
استاد معظم به موارد دیگر از روش های پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) در ابلاغ امامت امیرالمؤمنین (علیه السلام) اشاره فرمودند: از جمله این که پیامبر بعضی اوقات در جمع ها می فرمودند اولین کسی که بر ما وارد شود مثلا او وصی من است، یا یک نفر است که همانند من می جنگد، و یا کار عجیب پیامبر در تخریب بت های کعبه که حضرت علی (علیه السلام) را روی شانه های خود قرار دادند تا آنها را خراب کند. از جمله روش های دیگر پیامبر وحدتی است که بین خودشان و امیرالمؤمنین (علیهماالسلام) مطرح می کنند که هم وحدت در خلقت و هم وحدت در صفات و هم وحدت در احکام را بیان فرمودند.
خاطر نشان می شود جلسه بعدی روز دوشنبه 6 اسفند ماه 1367 برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *