حضور آيت الله سید علی حسینی ميلانی در مرکز اسلامی و حوزه علمیه هامبورگ

حضرت آيت الله سید علی حسینی ميلانی (دام ظله)، روز چهارشنبه 27 تير ماه 1397 ضمن بازدید از حوزه علمیه هامبورگ، به دعوت مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، از این مرکز بازدید کردند.

در این دیدار آيت الله میلانی ضمن ابراز خرسندی از تاسیس حوزه علمیه هامبورگ، توجّه به مباحث کلامی و عقائد را در کنار دروس رسمی حوزه همچون فقه و اصول، بسیار حائز اهمیت دانسته و افزودند: مرکز آموزش های تخصصی امامت اهل البیت (علیهم السلام) چند سالی است که به همّت برخی از فضلای قم فعّالیت های ارزنده ای را در پاسخ به سوالات و شبهات کلامی انجام داده که می تواند برای مراکز اسلامی خارج از کشور مناسب و قابل استفاده باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ نیز ضمن تقدیر از حضور ارزشمند آیت الله میلانی در منطقه اروپای مرکزی، با اشاره به فرصت طلایی وجود حوزه علمیه هامبورگ برای تربیت نیروهای بومی در اروپا، وضعیت موجود را بسیار مغتنم دانسته و لزوم توجّه ویژه مراجع معظّم تقلید برای حمایت از این نوع فعالیت­ها و خصوصاً این حوزه علمیه را، برای گسترش معارف صحیح و ناب اسلامی، مورد تاکید قرار دادند.

شایان ذکر است آیت الله میلانی (مدظله) هنگام ظهر با حضور در حوزه علميه هامبورگ با طلاب و اساتید اين مدرسه مبارکه ديدار کردند. ايشان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، با ابراز خرسندی از حضور در اين مدرسه علميه و ديدار با طلاب اروپايی، سخنانی در فضيلت علم و لزوم جديت در امر فراگيری علوم اهل بيت (علیهم السلام) ايراد کردند.

حضرت آيت الله ميلانی با بيان کثرت و تنوّع علوم در جهان امروزی فرمودند: ظرفيت هر انسانی محدود بوده و امکان فراگيری همه علوم برای هر کسی ميسّر نيست و کسی که طالب علم است بايد يکی از اين علوم را دنبال کند. ايشان اضافه کردند: عقل و منطق ايجاب می کند که ما از ميان علوم متنوع موجود بهترين علم را برای فراگيری انتخاب کنيم و البته بهترین علم، علمی است که موجب سعادت و دسترسی به خير دنيا و آخرت باشد که بدون شک علم دين با محوريت اهل بيت پاک و معصوم پيغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) تامين کننده اين غرض است.

ايشان با اشاره به آيه نفر و لزوم اشتغال عدّه ای به فراگيری علوم دينی و تفقّه در دين افزودند: ان شاء الله شما طلاب در اين نقطه از دنيا مصداق اين آيه بوده و بعد از فراگيری علوم اهل بيت (علیهم السلام) به تبیین و معرّفی صحیح دین خدا در شهر و کشورهای خود بپردازيد.

حضرت آيت الله ميلانی با اشاره به فرمايش پيامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) به حضرت امير المومنين (علیه السلام) که فرمودند: «لَأنْ يَهديَ‏ اللَّهُ‏ على يديك عبداً من عباده خيرٌ لك ممّا طَلَعَت عليه الشّمسُ»‏ ابراز اميدواری کردند که در اين حوزه مبارکه افرادی همچون آيت الله العظمی بروجردی تربيت شده و مايه عظمت و نشر اسلام ناب محمدی شوند.

ايشان بعد از ايراد فرمايشات خود و ديدار صميمی با طلاب مدرسه هامبورگ از بخش های مختلف ساختمان جديد اين مدرسه نیز بازديد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *