تشرّف بانوی آلمانی به مذهب حق تشیع در محضر آیت الله میلانی

پیش از ظهر امروز ۱۴ مردادماه ۱۳۹۶، خانم آلمانی با حضور در دفتر حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی (دام ظله) به مذهب حق تشیع مشرف شد.
بانوی آلمانی به نام اینا براون یوسفی با اشاره به خوشحالی خود از حضور در شهر قم اظهار کرد: در این شهر می‌توانم که حرف دلم را بزنم، اسلام را تجسم انسانیت و عقلانیت می‌دانم و اخلاق همسرم موجب شد که من به مکتب تشیع تشرف پیدا کنم.
حضرت آیت‌الله سید علی میلانی (دام ظله) در مراسم تشرف بانوی آلمانی به تشیع با اشاره به نگاه مسلمانان به انبیا فرمودند: پیامبران برای هدایت بشریت آمدند و آن‌ها مشکلاتی را در این راه متحمل شدند، ما برای همه انبیا احترام قائل هستیم و همه آن‌ها فرستادگان الهی هستند. اما دین اسلام تمام ادیان پیشین را نسخ کرد و حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) آخرین پیامبر است، آنچه که از تعالیم انبیا گذشته در دست ما است، با تعالیم رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) قابل مقایسه نیست، تعالیم پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) از خود خداوند است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزودند: تعالیم رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) پس از رحلت ایشان توسط ائمه معصومین(علیهم السلام) حفظ شد و امامان معصوم هدایت مردم را به عهده گرفتند، تعالیم اسلام با فطرت و عقل انسان سازگار است.
آیت‌الله میلانی با اشاره به هدف تعالیم اسلامی اظهار کردند: هدف از این تعالیم این است که انسان کاملی ساخته شود، تعالیم اسلام مرکب از سه بعد است، نخستین بعد، بعد اعتقادی است، بعد دیگر، بعد عملی است که انسان باید به صورت عملی احکام را انجام بدهد، آخرین بعد هم بعد اخلاق است که در اسلام به این بعد اهمیت زیادی داده شده است.
وی ادامه داد: هر انسانی سه بعد دارد، نخستین بعد او، بعد بدنی است، بعد دیگر انسان، بعد فکری است که این شامل دستگاه عقلی او می‌شود، آخرین بعد انسان، نفس او است و در اسلام برای همه این ابعاد انسان فکر شده است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ما از بُعد اعتقادی به اصول دین تعبیر می‌کنیم، از بُعد عملی به فروع دین تعبیر می‌شود، بُعد اخلاق هم تهذیب نفس است و بزرگان دین در زمینه اخلاق کتاب‌های زیادی نوشتند، اگر انسان به هر سه بعد وجود خودش اهمیت بدهد و این ابعاد را تکمیل کند، انسان کامل می‌شود، دین اسلام به دنبال تربیت انسان کامل است.
آیت‌الله میلانی با اشاره به ضرورت تبلیغ دین توسط بانوان اظهار کرد: زنان می‌توانند که در زمینه تبلیغ دین کارهای زیادی انجام بدهند، بانوان توان اثرگذاشتن بر روی فرزندان، اعضای خانواده‌شان و زنان دیگر دارند.
وی ادامه داد: تمام مسائل در مذهب تشیع حساب شده و براساس عقل و فطرت است، چون تعالیم این مکتب و اسلام از خالق انسان است، متأسفانه آن طوری که باید مکتب مان در جامعه پیاده نشده است، اکنون بین اسلام و مسلمانان کمی فاصله به وجود آمده است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اکثریت مردم کشورمان پایبند به شریعت هستند، اما کسانی هم وجود دارند که تحت تأثیر تعالیم شریعت قرار نمی‌گیرند، اگر احکام شریعت به درستی در جامعه پیاده شود، مفاسد به حداقل می‌رسد، در جامعه ای که اسلام به معنی واقعی پیاده شود، نیاز چندانی به قوه قهریه، پلیس و قوه قضائیه وجود ندارد.
آیت‌الله میلانی با اشاره به جایگاه مکتب تشیع اظهار کرد: باید قدر این مکتب را بدانیم، البته ادیان دیگر مورد احترام ما هستند، اما نور اهل‌بیت(علیهم السلام)، نوری است که اگر انسان با آن نور آشنا شود، انسان وارد عالمی می‌شود که آن عالم قابل وصف نیست، هیچ دشمنی در طول تاریخ نتوانست که برای اهل‌بیت (علیهم السلام) نقطه ضعف پیدا کند.
ایشان افزودند: در سراسر دنیا اقبال به تشیع فراوان است و افراد تحصیل کرده اقبال زیادی به این مذهب دارند، با تمام هجمه‌هایی که متوجه مذهب تشیع است، این مذهب به خاطر داشتن معنویت، استدلال و منطق پیش می‌رود، در مذهب تشیع ترور و تخریب وجود ندارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به خوبی عمل کنیم، مذهب تشیع به زودی تمام جهان را فرامی‌گیرد، باید جوانان را در کشورهای غربی به اسلام و تشیع دعوت کنیم و دعوت دیگران به این مکتب، جهاد است، در مذهب تشیع ترور و انفجار تروریستی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *