نصایح پدرانه آیت الله میلانی به جوانان شیعه

باز نشر دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با حضرت آیت الله میلانی (مدظله العالی)
همزمان با سالروز تاج‌گذاری و آغاز امامت حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ایام سرور و شادی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) ، صبح پنجشنبه 11/10/1393 جمعی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف با حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) در قم دیدار و گفتگو کردند.
این دیدار با فرمایشات معظم له آغاز شد و پس از آن، دانشجویان با طرح سؤالاتی از پاسخ های ایشان بهره بردند.
نکات قابل توجه در بیانات ارزشمند فقیه وارسته، حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) در جمع جوانان و دانشجویان، ما را بر این داشت تا دوباره این مطالب را تقدیمتان کنیم:
▌ من هرگاه دانشجویانی مثل شماها را میبینم خدا می داند مسرور می شوم…
وقتی شماها را میبینیم خوشحال می شویم که الحمدلله اگر جوانانی هستند که در دانشگاه خدای نکرده احیانا انحرافاتی اخلاقی و یا دینی و یا اعتقادی دارند، الحمدلله در مقابل از آقایان و خانم ها داریم کسانی که مایه امید ما هستند و اینها برای آینده کشور سرمایه هستند و مایه عزت ما هستند.
▌ خوب درس بخوانید و در جهات دینی و معنوی خوب کار کنید.
هر یک از شماها در هر محیطی که قرار بگیرید می توانید مبلغ خوبی باشید برای این مکتب و مذهب، این طور تصمیم بگیرید. مخصوصا خانم ها، خانم ها در یک محیط هایی قرار میگیرند که ما مردها در آن محیط ها راه نداریم و ما در آنجاها نمی توانیم اثر بگذاریم. خانم ها وظایفشان بیش از وظایف ما است…
▓ سفارش اول: نمازها را اول وقت بخوانید
▓ سفارش دوم: روزی مقداری قرآن بخوانید
▓ سفارش سوم: نسبت به امام زمان (علیه السلام) توجه خاصی داشته باشید
این سفارش بزرگ تر های ماهاست که به ما رسیده.
▌ من از اول بلوغ تا به امروز زیارت آل یاسین را بعد از نماز صبح خواندم با دو رکعت نماز برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
عمل کنید، خیر و برکتش را میبینید، در زندگیتان اثر میگذارد «اذا اراد الله بعبد خیرا فقهه فی الدین»
خیر و برکت این امور را خودتون خواهید دید، حتی در زندگی مادی شخصی خودتان هم اثر میگذارد.
▌ نسبت به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یک تعهد خاصی داشته باشید، امام عصرماست، امام زمان ماست ولی امر ماست ایشان.
▌ دعای کمیل را شب های جمعه مقید باشید، این ها آثاری دارد …
▌ اگر هفته ای یک بار هم توانستید نافله شب را بخوانید نماز شب خیلی برکت دارد، حالا اگر هر شب توانستید بخوانید که نور علی نور است به قول ما طلبه ها، ولی حداقل شب جمعه که شب عبادت است و درب های رحمت الهی باز است در شب های جمعه، یک حال داشته باشید قبل از نماز صبح، این تهجد برای شما خیلی خیلی مفید خواهد بود.
▌ دانلود صوت فراموش نشود
دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *