نکوداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله العظمی میلانی در مشهد

صبح پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه 1395، نکوداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله العظمی سید محمدهادی حسینی میلانی(قدس سره)، در مدرسه امام صادق(علیه السلام) مشهد برگزار شد.
حضرت آیت الله میلانی به عنوان سخنران ویژه این مراسم، برگزاری این گونه برنامه ها را موجب تفکر و برنامه ریزی برای طلاب دانست که با عزمی قوی تر همچون آیت الله العظمی میلانی راه خود را طی کنند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بیان خصوصیت های افرادی مانند آیت الله العظمی میلانی کار بسیار مشکلی است، از شخصیت علمی و معنوی آن مرحوم گفت و ابراز داشت: از مرحوم جدم شنیدم که در زندگیشان از نظر مادی لذت و بهره ای نبرده، ولی با این حال، از خسران دنیا و آخرتش ترس داشته است و این نکته یعنی اینکه طلاب علوم دینی باید همه وقت خود را برای تحصیل و تلاش علمی صرف کنند. همانند آیت الله العظمی میلانی که ایشان با آیت الله العظمی خویی در یک مباحثه علمی، آن قدر یک مسئله درسی را پیگیر بودند که تا اذان صبح به طول انجامید؛ این گونه پشت کار، موجب می شود انسان به این مراتب بالا برسد.
آیت الله میلانی در ادامه به سه وظیفه اصلی روحانیت اشاره کردند و فرمودند: حفظ اصول اعتقادی، احکام شرعی و جهات اخلاقی از وظایف اصلی روحانیت است که با نشر و تبیین و تبلیغ دین کامل می شود و همه اینها بدون علم و تقوا، امکان پذیر نیست.
آیت الله میلانی با بیان اینکه آیت الله العظمی میلانی تاکید ویژه ای نسبت به ولایت و امامت اهل بیت (علیهم السلام) داشتند، افزود: اگر این دو امر از یک جامعه گرفته شود، همه امور از آنان اخذ می شود و این واقعیتی برهانی است.
ایشان در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی های اخلاقی آن مرد بزرگ فرمودند: حسن اخلاق و اهتمام و تذکر آن مرجع تقلید نسبت به قرآن و ولایت به ویژه توجه خاصی که به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داشتند واقعا کم نظیر بود و طلاب علوم دینی باید شئونات خود را فدای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *